|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, disiplinlerarası teori ve eleştiriler, edebi ve görsel metinler yardımıyla öğrencilere İngiliz popüler kültürünü akademik açıdan anlamak ve değerlendirmek için gerekli teorik bilgiyi, eleştirel ve yaratıcı düşünme yetisini kazandırmaktır. "İngiliz Popüler Kültürü" dersinin amacı, İngiltere'deki popüler kültürün çeşitli yönlerini keşfetmektir; bunlar arasında müzik, film, televizyon, moda, edebiyat ve dijital medya yer alır. Bu ders sayesinde öğrenciler, İngiliz bağlamında çeşitli popüler kültür formlarının tarihsel, sosyal ve kültürel önemini analiz ederler. Ayrıca, popüler kültürün kimlikleri nasıl şekillendirdiğini, toplumsal değerleri ve normları nasıl yansıttığını ve İngiliz kültürünün küresel algısını nasıl etkilediğini inceleyeceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Batı felsefesinin temel akımlarını açıklayabilirler. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İngiliz Popüler Kültürünün farklı dönemlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Popüler kültür ürünleriyle politik ve sosyal gelişmeler arasında eleştirel bağlantı kurabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-12 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hâle gelir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste, öncelikle “kültür,” “üst kültür,” “popüler kültür,” “kitle kültürü” ve “altkültür” kavramları ve bunlar arasındaki farklılıklar tanımlanır. Popüler kültür ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar anlatılır. Ayrıca İngiliz popüler kültürünün tarihsel gelişimi kısaca açıklanır. Seçilen kültürel metinlerin ve olguların tartışılması yoluyla günümüz İngiliz popüler kültürü incelenir ve tartışılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma, Tartışma |
2 | “Üretim/tüketim” ve “popüler” kavramı, “kültür endüstrisi” | Anlatma, Tartışma |
3 | İngiliz popüler kültürünün tarihsel gelişimi | Anlatma, Tartışma |
4 | Hegemonya ve karnavalesk | Anlatma, Tartışma |
5 | Marjinal olanın popülerleşmesi | Anlatma, Tartışma |
6 | Popüler müzik ve moda | Anlatma, Tartışma |
7 | İngiltere’de altkültürler | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngiliz popüler kültürü ve spor | Anlatma, Tartışma |
10 | İngiliz popüler yiyecek ve içecek kültürü | Anlatma, Tartışma |
11 | İngiliz popüler kültürü ve televizyon | Anlatma, Tartışma |
12 | İngiliz popüler kültürü ve sinema | Anlatma, Tartışma |
13 | İngiliz popüler kültürü ve sinema (devam) | Anlatma, Tartışma |
14 | İngiliz popüler kültürü ve dijital kültür | Anlatma, Tartışma |
15 | İngiliz popüler kültürü ve popüler edebiyat | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Matthew Arnold - ‘Culture and Anarchy’ (1869) | |
2 | Chris Barker. Cultural Studies: Theory and Practice. | |
3 | John Fiske. Understanding Popular Culture. | |
4 | Joke Hermes. Re-reading Popular Culture. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından seçilen metinler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |