|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin seçilen başlıca bir edebiyat türünün/izleğinin/yönteminin ortaya çıkışından günümüze kadar olan süreçteki gelişimini ve farklılıklarını İngiliz, Amerikan, Türk ve Avrupa edebiyatlarında inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karşılaştırmalı edebiyat incelemesi yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin İngiltere, Avrupa ve A.B.D. ve Türkiye’deki gelişimini ve değişimini inceleyebilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Seçilen başlıca bir türe/izleğe/yönteme ait farklı dönemleri karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste İngiliz, Amerikan, Avrupa ve Türk edebiyatlarından şiir, tiyatro, roman ve öykü türlerine ait eserler, gelenek veya bir tema ele alınarak bu çerçeve içinde, kültürel görecelilik kavramı bağlamında incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma |
2 | Seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin oluşumuna ve özelliklerine genel bir bakış | Anlatma, Tartışma |
3 | İngiliz edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
4 | İngiliz edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
5 | Örnekler arası kapsamlı bir karşılaştırma yapılması | Anlatma, Tartışma |
6 | Avrupa edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
7 | Avrupa edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Amerikan edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
10 | Amerikan edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
11 | Örnekler arası kapsamlı bir karşılaştırma yapılması | Anlatma, Tartışma |
12 | Türk edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
13 | Türk edebiyatından seçilen başlıca bir türün/izleğin/yöntemin başlıca bir örneğinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma |
14 | Örnekler arası kapsamlı bir karşılaştırma yapılması | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Susan Bassnett. Comparative Literature: A Critical Introduction. | |
2 | David Damrosch. What is World Literature. | |
3 | Comparative Literature: From the European Enlightenment to the Global Present | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Susan Bassnett. Comparative Literature: A Critical Introduction. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |