|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciyi edebiyat-medya ve edebiyat-sinema ilişkisi doğrultusunda uyarlama teorileri ve diğer temel kavramlar ile tanıştırmak, öğrencinin anlatı ve uyarlama teknikleri açısından edebi metinler ile görselleştirilmiş anlatı arasında uyarlama teorilerini kullanarak sosyal ve kültürel süreçler bağlamında değerlendirme yapabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebiyat metinlerinin film adaptasyonlarıyla ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özet yazım becerilerini geliştirebilirler. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Belirli bir film türü konusunda akademik eleştiri ve yorum yapabilir. |
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, günümüz Dijital Devrimi’nin ve bilgi ve iletişim teknolojilerinin sonucu olarak edebiyat metinlerinin çağımız Yakınsama Kültürü içerisinde eski ve yeni medya alanlarında ve sinema-TV gibi başlıca görsel medya içerisinde nasıl ele alınması gerektiği ilgili kuram ve örneklerle incelenir. Ayrıca, son yıllarda yükselmekte olan Uyarlama Çalışmaları alanındaki kavram ve yaklaşımların ışığında edebiyat eserlerinin sinema başta olmak üzere diğer ortamlara uyarlanmış biçimleri analiz edilir. Dersin ana bölümünde İngiliz edebiyatının farklı dönem ve türlerini temsil eden eserlerin sinema ve bilgisayar oyunları gibi diğer medya uyarlamaları verilen teorik bilgiler bağlamında incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Medya ve film analizi ile ilgili temel kavram ve konulara genel giriş | Anlatma, Tartışma |
2 | Uyarlama Kuramlarında temel kavram ve yaklaşımlar, seçilen başlıca bir uyarlamanın incelenmesi | Tartışma |
3 | Eskiçağ İngiliz Edebiyatı ve farklı medya uyarlamaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
4 | Kral Arthur efsaneleri ve farklı medya uyarlamaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
5 | Shakespeare uyarlamaları | Tartışma |
6 | Shakespeare uyarlamaları | Tartışma |
7 | 18. yüzyıl İngiliz romanı ve farklı medya uyarlamaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 19. yüzyıl İngiliz romanı ve farklı medya uyarlamaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
10 | Bilim kurgu türü ve farklı medya uyarlamaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
11 | Bilim kurgu türü ve farklı medya uyarlamaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
12 | İngiliz Sömürgecilik Dönemi yazını ve sinemadaki yansımaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
13 | İngiliz Sömürgecilik Dönemi yazını ve sinemadaki yansımaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | Tartışma |
14 | İngiliz Sömürgecilik Sonrası Dönemi yazını ve sinemadaki yansımaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | |
15 | İngiliz Sömürgecilik Sonrası Dönemi yazını ve sinemadaki yansımaları, seçilen başlıca bir eserin ve uyarlamasının incelenmesi | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dersi veren öğretim elemanının belirleyeceği metinler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |