|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin Dünya İngilizceleri ile tüm dünyada gerçekleştirilen çok dilli iletişimsel uygulamalar hakkında bilgileri artırmak; öğrencilerin İngilizcenin günümüz dünyasında kültürlerarası iletişimdeki rolü ve önemi konusunda farkındalıklarını artırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini tanıyabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini analiz edebilir. |
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Değişik uluslarda kullanılan İngilizcelerin önemini kavrayabilir. |
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Tek bir kültürel bakış açısına bağlı kalmadan, olayları birden fazla görüş açısıyla algılama ve kritik düşünme yetisi gösterebilir. |
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-20 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Kültürel çeşitliliğe saygının önemini açıklayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültürel ve kültürlerarası iletişimde temel kavramlar, ilkeler, tanımlar. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
2 | Dünya İngilizceleri | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
3 | Kültürler, eş-kültürler ve uluslar arasında iletişim | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
4 | İletişimde kritik düşünme | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
5 | Dil ve kültür arasındaki ilişki: Sözel dil ve beden dili. Etnikmerkezlilik,sosyal mesafe,ön yargı ve iletişim. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
6 | İletişimsel bakış açısı: diyalog, duygusal iletişim, bilgi amaçlı iletişim. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
7 | Farklılıklarla karşılaşma: Kültürel yapılar ve iletişim. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişi, aile ve toplum | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
10 | Kültürel kimlik, kültürel önyargı, insan doğası, doğa ve doğa üstü. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
11 | Farklı kültürlerde beden dili. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
12 | Diller ve kültürler | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
13 | İkinci dil eğitimine kültürlerarası yaklaşım | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
14 | Kültürlerarası yaklaşımı uygulama | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
15 | Uygulamada Kültürlerarası iletişim: Zorluklar ve engeller | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jenkins, J. (2015). Global Englishes. (3rd ed.). London: Routledge. | |
2 | Kirkpatrick, A. (2010). The Routledge Handbook of World Englishes. London, New York: Routledge. | |
3 | Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes: Implications for International Communication and English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University | |
4 | Kachru, B. B. (1985a). Standards, codification and sociolinguistic realism: the English language in the outer circle. | |
5 | Jenkins, J. (2006). Current perspectives on teaching World Englishes and English as a LinguaFranca. TESOL Quarterly, 40, 1, 157-181. | |
6 | McKay, S. L. (2018). English as an international language: What it is and What it means for pedagogy. RELC Journal, 49, 1, 9-23 In Quirk, R. and Widdowson, H. G. (1985), 1130. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 35 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |