|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin Dünya İngilizceleri ile tüm dünyada gerçekleştirilen çok dilli iletişimsel uygulamalar hakkında bilgileri artırmak; öğrencilerin İngilizcenin günümüz dünyasında kültürlerarası iletişimdeki rolü ve önemi konusunda farkındalıklarını artırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini tanıyabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-2 | Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini analiz edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-3 | Değişik uluslarda kullanılan İngilizcelerin önemini kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-4 | Tek bir kültürel bakış açısına bağlı kalmadan, olayları birden fazla görüş açısıyla algılama ve kritik düşünme yetisi gösterebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-5 | Kültürel çeşitliliğe saygının önemini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültürel ve kültürlerarası iletişimde temel kavramlar, ilkeler, tanımlar. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 2 | Dünya İngilizceleri | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 3 | Kültürler, eş-kültürler ve uluslar arasında iletişim | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 4 | İletişimde kritik düşünme | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 5 | Dil ve kültür arasındaki ilişki: Sözel dil ve beden dili. Etnikmerkezlilik,sosyal mesafe,ön yargı ve iletişim. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 6 | İletişimsel bakış açısı: diyalog, duygusal iletişim, bilgi amaçlı iletişim. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 7 | Farklılıklarla karşılaşma: Kültürel yapılar ve iletişim. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kişi, aile ve toplum | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 10 | Kültürel kimlik, kültürel önyargı, insan doğası, doğa ve doğa üstü. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 11 | Farklı kültürlerde beden dili. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 12 | Diller ve kültürler | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 13 | İkinci dil eğitimine kültürlerarası yaklaşım | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 14 | Kültürlerarası yaklaşımı uygulama | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 15 | Uygulamada Kültürlerarası iletişim: Zorluklar ve engeller | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Jenkins, J. (2015). Global Englishes. (3rd ed.). London: Routledge. | |
| 2 | Kirkpatrick, A. (2010). The Routledge Handbook of World Englishes. London, New York: Routledge. | |
| 3 | Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes: Implications for International Communication and English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University | |
| 4 | Kachru, B. B. (1985a). Standards, codification and sociolinguistic realism: the English language in the outer circle. | |
| 5 | Jenkins, J. (2006). Current perspectives on teaching World Englishes and English as a LinguaFranca. TESOL Quarterly, 40, 1, 157-181. | |
| 6 | McKay, S. L. (2018). English as an international language: What it is and What it means for pedagogy. RELC Journal, 49, 1, 9-23 In Quirk, R. and Widdowson, H. G. (1985), 1130. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 35 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 5 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 89 | ||