Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 411 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 411 Adı: DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin Dünya İngilizceleri ile tüm dünyada gerçekleştirilen çok dilli iletişimsel uygulamalar hakkında bilgileri artırmak; öğrencilerin İngilizcenin günümüz dünyasında kültürlerarası iletişimdeki rolü ve önemi konusunda farkındalıklarını artırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini tanıyabilir. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini analiz edebilir. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Değişik uluslarda kullanılan İngilizcelerin önemini kavrayabilir. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 Tek bir kültürel bakış açısına bağlı kalmadan, olayları birden fazla görüş açısıyla algılama ve kritik düşünme yetisi gösterebilir. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-20 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 Kültürel çeşitliliğe saygının önemini açıklayabilir. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültürel ve kültürlerarası iletişimde temel kavramlar, ilkeler, tanımlar. Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
2 Dünya İngilizceleri Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
3 Kültürler, eş-kültürler ve uluslar arasında iletişim Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
4 İletişimde kritik düşünme Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
5 Dil ve kültür arasındaki ilişki: Sözel dil ve beden dili. Etnikmerkezlilik,sosyal mesafe,ön yargı ve iletişim. Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
6 İletişimsel bakış açısı: diyalog, duygusal iletişim, bilgi amaçlı iletişim. Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
7 Farklılıklarla karşılaşma: Kültürel yapılar ve iletişim. Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Kişi, aile ve toplum Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
10 Kültürel kimlik, kültürel önyargı, insan doğası, doğa ve doğa üstü. Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
11 Farklı kültürlerde beden dili. Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
12 Diller ve kültürler Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
13 İkinci dil eğitimine kültürlerarası yaklaşım Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
14 Kültürlerarası yaklaşımı uygulama Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
15 Uygulamada Kültürlerarası iletişim: Zorluklar ve engeller Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Jenkins, J. (2015). Global Englishes. (3rd ed.). London: Routledge.
2 Kirkpatrick, A. (2010). The Routledge Handbook of World Englishes. London, New York: Routledge.
3 Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes: Implications for International Communication and English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University
4 Kachru, B. B. (1985a). Standards, codification and sociolinguistic realism: the English language in the outer circle.
5 Jenkins, J. (2006). Current perspectives on teaching World Englishes and English as a LinguaFranca. TESOL Quarterly, 40, 1, 157-181.
6 McKay, S. L. (2018). English as an international language: What it is and What it means for pedagogy. RELC Journal, 49, 1, 9-23 In Quirk, R. and Widdowson, H. G. (1985), 1130.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 35
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 4 1 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 1 1
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 89