|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerde çevre bilinci geliştirmek, sosyal ve kültürel söylemlerde bu bilinci yükseltmek için çözümler üretmek ve öğrencilerin edebiyat eserlerini eko-eleştirel yöntemlerle değerlendirip tartışabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, disiplinler arası bir çalışma yöntemi benimseyen eko-eleştirinin kuramsal gelişimini özetleyebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan merkezci edebi incelemelere yol açan tarihi, sosyal, politik, kültürel, etik ve edebi dinamikleri tanıyabilir ve analiz edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Doğa ve çevre temalı eserleri inceleyerek doğal çevre ve çevre sorunlarıyla ilgili bilinci artırabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Doğa ve edebiyat arasındaki ilişkiyi deneyimsel bilgi ile ifade edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Seçilen eserleri nesne odaklı okuyarak insan merkezci olmayan okumalar yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, çağdaş edebiyat akımlarından olan Eko-eleştiri kuramının dahilinde olan doğa yazınları, edebi referanslarla işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekoeleştirel Edebiyat Analizi Üzerine Değerlendirme: Bir ekoeleştirmen hangi soruları sorar? | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm (1996). The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Georgia: The University of Georgia Press. | |
2 | Buell, Lawrence (2001). Writing for an Endangered World: Literature, Culture and Environment in the U.S and Beyond. Cambridge and London: The Belknap Press of Harvard University Press. | |
3 | Buell, Lawrence (2005). The Future of Environmental Criticism: Environmental Crisis and Literary Imagination. Malden: Blackwell. | |
4 | Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge. Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge. | |
5 | Sessions, George (1995). Deep Ecology for the Twenty-First Century. Boston: Shambhala Publications. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 35 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |