|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerde çevre bilinci geliştirmek, sosyal ve kültürel söylemlerde bu bilinci yükseltmek için çözümler üretmek ve öğrencilerin edebiyat eserlerini eko-eleştirel yöntemlerle değerlendirip tartışabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler, disiplinler arası bir çalışma yöntemi benimseyen eko-eleştirinin kuramsal gelişimini özetleyebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-2 | İnsan merkezci edebi incelemelere yol açan tarihi, sosyal, politik, kültürel, etik ve edebi dinamikleri tanıyabilir ve analiz edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-3 | Doğa ve çevre temalı eserleri inceleyerek doğal çevre ve çevre sorunlarıyla ilgili bilinci artırabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-4 | Doğa ve edebiyat arasındaki ilişkiyi deneyimsel bilgi ile ifade edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-5 | Seçilen eserleri nesne odaklı okuyarak insan merkezci olmayan okumalar yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste, çağdaş edebiyat akımlarından olan Eko-eleştiri kuramının dahilinde olan doğa yazınları, edebi referanslarla işlenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ekoeleştirel Edebiyat Analizi Üzerine Değerlendirme: Bir ekoeleştirmen hangi soruları sorar? | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 2 | Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 3 | Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 4 | John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 5 | John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 6 | Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 7 | Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 10 | David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 11 | Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 12 | Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 13 | İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 14 | İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm (1996). The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Georgia: The University of Georgia Press. | |
| 2 | Buell, Lawrence (2001). Writing for an Endangered World: Literature, Culture and Environment in the U.S and Beyond. Cambridge and London: The Belknap Press of Harvard University Press. | |
| 3 | Buell, Lawrence (2005). The Future of Environmental Criticism: Environmental Crisis and Literary Imagination. Malden: Blackwell. | |
| 4 | Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge. Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge. | |
| 5 | Sessions, George (1995). Deep Ecology for the Twenty-First Century. Boston: Shambhala Publications. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 35 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 5 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||