|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerde çevre bilinci geliştirmek, sosyal ve kültürel söylemlerde bu bilinci yükseltmek için çözümler üretmek ve öğrencilerin edebiyat eserlerini eko-eleştirel yöntemlerle değerlendirip tartışabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, disiplinler arası bir çalışma yöntemi benimseyen eko-eleştirinin kuramsal gelişimini özetleyebilir. |
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan merkezci edebi incelemelere yol açan tarihi, sosyal, politik, kültürel, etik ve edebi dinamikleri tanıyabilir ve analiz edebilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Doğa ve çevre temalı eserleri inceleyerek doğal çevre ve çevre sorunlarıyla ilgili bilinci artırabilir. |
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Doğa ve edebiyat arasındaki ilişkiyi deneyimsel bilgi ile ifade edebilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Seçilen eserleri nesne odaklı okuyarak insan merkezci olmayan okumalar yapabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, çağdaş edebiyat akımlarından olan Eko-eleştiri kuramının dahilinde olan doğa yazınları, edebi referanslarla işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekoeleştirel Edebiyat Analizi Üzerine Değerlendirme: Bir ekoeleştirmen hangi soruları sorar? | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm (1996). The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Georgia: The University of Georgia Press. | |
2 | Buell, Lawrence (2001). Writing for an Endangered World: Literature, Culture and Environment in the U.S and Beyond. Cambridge and London: The Belknap Press of Harvard University Press. | |
3 | Buell, Lawrence (2005). The Future of Environmental Criticism: Environmental Crisis and Literary Imagination. Malden: Blackwell. | |
4 | Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge. Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge. | |
5 | Sessions, George (1995). Deep Ecology for the Twenty-First Century. Boston: Shambhala Publications. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 35 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |