Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 410 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 410 Adı: EDEBİYAT VE ÇEVRE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerde çevre bilinci geliştirmek, sosyal ve kültürel söylemlerde bu bilinci yükseltmek için çözümler üretmek ve öğrencilerin edebiyat eserlerini eko-eleştirel yöntemlerle değerlendirip tartışabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler, disiplinler arası bir çalışma yöntemi benimseyen eko-eleştirinin kuramsal gelişimini özetleyebilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 İnsan merkezci edebi incelemelere yol açan tarihi, sosyal, politik, kültürel, etik ve edebi dinamikleri tanıyabilir ve analiz edebilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Doğa ve çevre temalı eserleri inceleyerek doğal çevre ve çevre sorunlarıyla ilgili bilinci artırabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 Doğa ve edebiyat arasındaki ilişkiyi deneyimsel bilgi ile ifade edebilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 Seçilen eserleri nesne odaklı okuyarak insan merkezci olmayan okumalar yapabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste, çağdaş edebiyat akımlarından olan Eko-eleştiri kuramının dahilinde olan doğa yazınları, edebi referanslarla işlenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ekoeleştirel Edebiyat Analizi Üzerine Değerlendirme: Bir ekoeleştirmen hangi soruları sorar? Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
2 Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
3 Rachel Carson'ın Sessiz Bahar eserine ekoeleştirel yaklaşım Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
4 John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
5 John Fowles'un Koleksiyoncu adlı romanında kadın ve doğa Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
6 Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
7 Julian Barnes'ın 10 ½ Bölümde Dünya Tarihi Romanında İnsan-merkezci yaklaşımın yapı sökümü Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
8 Ara Sınav
9 David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
10 David Mitchell'in Bulut Atlası romanının film uyarlamasının ekoeleştirel analizi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
11 Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
12 Türk Edebiyatı ve Doğa Yazını: Son Ada romanında ekolojik temalar Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
13 İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
14 İncelenen eserlerlerin karşılaştırmalı analizi: İngiliz, Amerikan ve Türk Edebiyatı'nda doğa çalışmaları Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
15 Genel Değerlendirme Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Glotfelty, Cheryll and Harold Fromm (1996). The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Georgia: The University of Georgia Press.
2 Buell, Lawrence (2001). Writing for an Endangered World: Literature, Culture and Environment in the U.S and Beyond. Cambridge and London: The Belknap Press of Harvard University Press.
3 Buell, Lawrence (2005). The Future of Environmental Criticism: Environmental Crisis and Literary Imagination. Malden: Blackwell.
4 Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge. Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. New York: Routledge.
5 Sessions, George (1995). Deep Ecology for the Twenty-First Century. Boston: Shambhala Publications.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 35
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 4 1 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 1 1
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90