Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 414 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 414 Adı: AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin tutarlı ve mantıklı argümanlar geliştirmek üzere temel retorik beceriler edinmelerini, farklı makale türlerini tanımalarını ve yazma sürecinin gerektirdiği temel araçları kullanabilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yazma sürecini bütün bileşenleriyle; hedef okur, amaç, içerik, biçim ve üslubu göz önünde bulundurarak,analiz edebilir. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hâle gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Çeşitli yazma-öncesi tekniklerini kullanarak düşünce üretebilir. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Belirli bir amaca yönelik yazım aşamasında gereken materyali düzenleme ve geliştirmeye yönelik etkili yöntemleri belirleyebilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 Bir roman üzerine analiz yapabilir. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
PÇ-14 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 Bir şiir üzerine analiz yapabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Paragrafa giriş, paragraf türleri, makaleye giriş, makale türleri, taslak çıkarma, alıntılama ve kaynak gösterme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve ders tanıtımı Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
2 Paragrafa giriş, paragraf konusu, konu cümlesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
3 Bütünlük ve Tutarlılık Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
4 Paragraf türleri: Anlatı paragrafı Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
5 Paragraf türleri: Betimleme paragrafı Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
6 Makaleye giriş: Tez cümlesi, giriş paragrafları Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
7 Yazma sürecine yönelik genel bir tekrar Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
8 Ara Sınav
9 Geliştirme paragrafları ve sonuç paragrafı Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
10 Sınıf içi okuma ve değerlendirme ve yazma ödevi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
11 Araştırma makalesine giriş Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
12 Araştırma makalelerinin yapısı, konuyu belirleme ve sınırlandırma, bütünlük ve tutarlılık Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
13 Birincil ve ikincil kaynaklardan bilgi toplama, bağlaçsız birleşik cümleler, cümle düşüklüğü, zaman uyumluluğu Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
14 Makale türleri: kıyaslama ve karşılaştırma, düzenleme şemaları Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
15 Taslak alıştırmaları, yazma ödevi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Effective Academic Writing 3 by Rhonda Liss-Jason Davis
2 Focus on Writing 4 by Beaumont, John
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 35
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 4 1 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 1 1
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90