|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin tutarlı ve mantıklı argümanlar geliştirmek üzere temel retorik beceriler edinmelerini, farklı makale türlerini tanımalarını ve yazma sürecinin gerektirdiği temel araçları kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yazma sürecini bütün bileşenleriyle; hedef okur, amaç, içerik, biçim ve üslubu göz önünde bulundurarak,analiz edebilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hâle gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Çeşitli yazma-öncesi tekniklerini kullanarak düşünce üretebilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Belirli bir amaca yönelik yazım aşamasında gereken materyali düzenleme ve geliştirmeye yönelik etkili yöntemleri belirleyebilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Bir roman üzerine analiz yapabilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-14 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Bir şiir üzerine analiz yapabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Paragrafa giriş, paragraf türleri, makaleye giriş, makale türleri, taslak çıkarma, alıntılama ve kaynak gösterme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve ders tanıtımı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Paragrafa giriş, paragraf konusu, konu cümlesi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Bütünlük ve Tutarlılık | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Paragraf türleri: Anlatı paragrafı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Paragraf türleri: Betimleme paragrafı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Makaleye giriş: Tez cümlesi, giriş paragrafları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Yazma sürecine yönelik genel bir tekrar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geliştirme paragrafları ve sonuç paragrafı | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Sınıf içi okuma ve değerlendirme ve yazma ödevi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Araştırma makalesine giriş | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Araştırma makalelerinin yapısı, konuyu belirleme ve sınırlandırma, bütünlük ve tutarlılık | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Birincil ve ikincil kaynaklardan bilgi toplama, bağlaçsız birleşik cümleler, cümle düşüklüğü, zaman uyumluluğu | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Makale türleri: kıyaslama ve karşılaştırma, düzenleme şemaları | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Taslak alıştırmaları, yazma ödevi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Effective Academic Writing 3 by Rhonda Liss-Jason Davis | |
2 | Focus on Writing 4 by Beaumont, John | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 35 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |