| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SİNEM HAS, | ||||
| Öğretim Dili | Japonca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde Japonca iletişim kurabilmelerini ve günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geniş, geçmiş ve gelecek zaman içeren cümleleri anlayabilir ve konuşabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Temel düzeyde edat ve bağlaçlar içeren soru cümleleri oluşturabilir ve cevaplayabilir. Teklif cümleleri oluşturabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Sıfat ve zarflarla ilgili cümle yapıları oluşturabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Basit düzeyde Japonca bir metni okuyup anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Öğrendiği gramer yapısı ve ifadelerle birlikte temel Japon kültürünü tanımaya başlar. | 
			
		 
			PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Geçmiş zamanlı cümleler kurmayı, sıfat ve zarfları öğrenmeyi içerir. Aynı zamanda öğrendiği fiillere yenilerini ekleyerek yeteneği olduğu ya da olmadığı cümleleri ifade etmeyi içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Yönelme eki -e nin kullanımı | Konu anlatımı soru cevap | 
| 2 | -de eki ile ilgli cümle yapıları | Konu anlatımı soru cevap | 
| 3 | soru kalıpları ve to bağlacı | Konu anlatımı soru cevap | 
| 4 | geniş, gelecek ve geçmiş zamanlı cümle tekrarları | Konu anlatımı Rol yapma | 
| 5 | teklif içeren cümle yapıları | Konu anlatımı soru cevap | 
| 6 | mō ve mada desu cümle yapıları | Konu anlatımı Rol yapma | 
| 7 | genel tekrar | Konu anlatımı Rol yapma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | mō ve mada desu cümle yapıları ve almak vermek eylemleri | Konu anlatımı soru cevap | 
| 10 | kişiye yönelme eki -ni ve -de nin araç ve gereçlerdeki kullanım alanları | Konu anlatımı Rol yapma | 
| 11 | -i ve -na sıfatları | Konu anlatımı Rol yapma | 
| 12 | dō ve donna ile oluşturulan soru cümleleri | Konu anlatımı soru cevap | 
| 13 | totemo ve amari zarfları, -ga ama bağlacı | Konu anlatımı Rol yapma | 
| 14 | var olmak ve anlamak fiilleri | Konu anlatımı Rol yapma | 
| 15 | suki/jyōzu/heta/kirai desu cümle yapıları | Konu anlatımı soru cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İrodori | |
| 2 | Minna no Nihongo | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, alıştırmalar, dialoglar, dinleme parçaları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||