|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Hedef dilde sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, argo, güzel adlandırma, neolojizm ve atasözleri öğretimi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hedef dilde sözcük birikimini geliştirebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hedef dilde sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hedef dildeki deyimler, atasözleri vb. hakkında bilgi aktarabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenilen sözcük bilgisini sözlü ve yazılı dilde etkin olarak kullanabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Etimoloji, kök,sözcük kökenleri, sözcük türetme, hece bilgisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı, içeriği ve amaçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Açık ve Kapalı sözcük türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Morfemler: En küçük anlam birimleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Sözcük Bilgisi ve Cümle Yapısı: Yapım ekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Çekim Ekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Sözcük türetme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Sözcük türetme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Anlam Bulanıklığı, Eğretileme (Metafor) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Eşanlamlılar, yorumlama ve yeniden yazma (paraphrase) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Karşıt anlamlılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Aykırılık: Anomali, Tabu sözcükler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Deyimler, gerçek cümleler, isimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Dilde, yazımda ve anlamda değişimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Dil ve edebiyat ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | English Vocabulary in Use - Upper-intermediate | |
| 2 | Oxford Word Skills - Advanced | |
| 3 | Focus on Vocabulary 1 | |
| 4 | Focus on Vocabulary 2 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||