|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hedef dilde sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, argo, güzel adlandırma, neolojizm ve atasözleri öğretimi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hedef dilde sözcük birikimini geliştirebilir. |
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hâle gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hedef dilde sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hedef dildeki deyimler, atasözleri vb. hakkında bilgi aktarabilir. |
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hâle gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanır. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenilen sözcük bilgisini sözlü ve yazılı dilde etkin olarak kullanabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etimoloji, kök,sözcük kökenleri, sözcük türetme, hece bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, içeriği ve amaçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Açık ve Kapalı sözcük türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Morfemler: En küçük anlam birimleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Sözcük Bilgisi ve Cümle Yapısı: Yapım ekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Çekim Ekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Sözcük türetme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Sözcük türetme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anlam Bulanıklığı, Eğretileme (Metafor) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Eşanlamlılar, yorumlama ve yeniden yazma (paraphrase) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Karşıt anlamlılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Aykırılık: Anomali, Tabu sözcükler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Deyimler, gerçek cümleler, isimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Dilde, yazımda ve anlamda değişimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Dil ve edebiyat ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | English Vocabulary in Use - Upper-intermediate | |
2 | Oxford Word Skills - Advanced | |
3 | Focus on Vocabulary 1 | |
4 | Focus on Vocabulary 2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |