|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin edebi metin okuma stratejilerini geliştirecek, öyküleri içerik ve biçemsel bağlamda çözümleyebilecek, öyküleri derinlemesine yorumlayabilecek, öykülerde kullanılan benzer teknik öğelerin farklı kullanımlarını ayırt edecek, öykü yazarlarının biçemlerini karşılaştırabilecek ve inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öykünün 19. yüzyıldan günümüze gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öyküyle ilgili edebi terimleri açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modern öykünün Rus, Fransız, Amerikan öncülerini tanır ve başlıca yapıtlarını yorumlayabilir. |
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öykücülerin bu edebi türün gelişimine yaptıkları biçemsel ve izlemsel katkıları karşılaştırmalı inceleyebilir. |
PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, öykü türünün tarih içinde gelişimi anlatılır, öyküyle ilgili edebi terimler tanıtılır, modern öykünün Rus, Fransız ve Amerikan öncülerinin eserleri incelenir. İngiliz öykü yazarlarının eserleri, bu edebi türün gelişimine yaptıkları katkılar açısından ve öykü kuramları bağlamında karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öykünün gelişim tarihine bakış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Öykü ile ilgili terimlerin açıklanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Başlıca bir Amerikan kısa öyküsünün incelenmesi- Joyce Carol Oates. The Oxford Book of American Short Stories. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Başlıca bir Amerikan kısa öyküsünün incelenmesi- Joyce Carol Oates. The Oxford Book of American Short Stories. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Başlıca bir Fransız kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Başlıca bir Fransız kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Başlıca bir Rus kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Başlıca bir İngiliz kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Başlıca bir İngiliz kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Başlıca ikinci bir İngiliz kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Başlıca ikinci bir İngiliz kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Başlıca bir Türk kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Başlıca bir Türk kısa öyküsünün incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D. Head. The Modernist Short Story: A Study in Theory and Practice. | |
2 | S. Lohafer. Short Story Theory at a Crossroads. | |
3 | C. May. The New Short Story Theories. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |