|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, fantastik ögelerin nasıl kurgusal dünyalar yarattığını ve bu dünyaların nasıl birbirlerinden farklı olduğunu ortaya koymaktır. Bu derste, fantastik edebiyat türünün bilim kurgu, mitoloji ve doğa üstü ile örtüşen bölümleri ve aynı zamanda tema, olay örgüsünün geçtiği yer bakımından farklılıkları ortaya konulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fantastik romanının gelişimini ve 20. yüzyıl boyunca geçirdiği aşamaların gelişimini takip edebilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 20. yüzyılda meydana gelen sosyal, siyasal ve edebi gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 20. yüzyıl fantastik romanındaki özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fantastik romanları biçem, içerik ve konu bakımından analiz edebilir. |
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fantastik edebiyattan seçilmiş eserler incelenecek ve analiz edilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 20. Yüzyıl felsefe ve ideolojisine giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | 20. Yüzyıl İngiltere'sinde sosyal, politik ve edebi gelişmeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | 20. Yüzyıl Fantastik Romanının özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Fantastik romanda anlatı teknikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Douglas Adams. The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | The Restaurant at the end of the Universe. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Life, the Universe and Everything. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Douglas Adams, Mostly Harmless | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Douglas Adams, Mostly Harmless | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Ursula K. LeGuin, A Wizard of Earthsea | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Ursula K. LeGuin, A Wizard of Earthsea | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | C. S. Lewis, Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | C. S. Lewis, Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Ders Değerlendirmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Martin, Philip. A Guide to Fantasy Literature: Thought on Stories of Wonder & Enchantment. Wisconsin: Crickhollow, 2009. | |
2 | Mathews, Richard. Fantasy: The Liberation of Imagination. New York: Routledge, 2002. | |
3 | Mendlesohn, Farah, and Edward James. A Short History of Fantasy. London: Middlesex UP, 2009. | |
4 | Douglas Adams. The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy. | |
5 | Douglas Adams, Mostly Harmless | |
6 | Ursula K. LeGuin, A Wizard of Earthsea | |
7 | C. S. Lewis, Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass | |
8 | Douglas Adams, The Restaurant at the End of the Universe | |
9 | Douglas Adams, Life, the Universe and Everything | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |