|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
16 ve 17. yüzyılda doğuya seyahat eden Avrupalı diplomat, din adamı, tüccar ve denizcilerin anlatılarını incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 16 ve 17.yy İngiliz seyyahlar hakkında bilgi edinebilir. |
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğu'ya giden Batılı gezginlerin hikayelerini analiz edip araştırmalarını inceleyebilir. |
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır. PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
16 ve 17. yüzyılda doğuya seyahat eden Avrupalı diplomat, din adamı, tüccar ve denizcilerin anlatılarını inceleyerek Doğu imgesinin nasıl şekillendiğini yorumlamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seyahat Edebiyatına Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Seyahat Edebiyatına Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | 19. Yy İngiliz Seyahat edebiyatı, Kadın Seyahat yazını, 20. Yy İngiliz Seyahat edebiyatı, Sömürge sonrası Seyahat edebiyatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Marco Polo | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Piri Reis | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Evliya Çelebi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Daniel Defoe-Robinson Crusoe | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jonathan Swift- Gullivers’ Travels | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Mary Wollstonecraft -Letters Written during a Short Residence in Sweden, Norway and Denmark | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Charles Dickens- American Notes for General Circulation, Pictures from Italy | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Herman Melville- Typee | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Henry James-Italian Hours | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | E.M. Forster-A Passage to India | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Turkish Letters of Ogier Ghiselin de Busbecq (translated by Edward Seymour Forster) | |
2 | A voyage into the Levant by Henry Blount | |
3 | Rare Adventures and Painful Peregrinations by William Lithgow | |
4 | A Relation of a Journey by George Sandys | |
5 | Travel Writing by Carl Thompson | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı ve yardımcı kaynaklar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |