Kodu: İNG 216 |
Adı: KURGU OLMAYAN EDEBİ TÜRLER |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 3 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
2 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Lisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
İngilizce |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin kurgu olmayan yazın türünü başlıca örnekleriyle tanıyacak; kurgu olmayan yazını, edebi tür olarak kabul edilen otobiyografi, biyografi, anı, günlük, mektup, seyahat yazıları ve makale gibi alt türleriyle beraber eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
16 ve 17.yy İngiliz seyyahlar hakkında bilgi edinebilir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Doğu'ya giden Batılı gezginlerin hikayelerini analiz edip araştırmalarını inceleyebilir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kurgu olmayan edebiyat türünü tanımlar. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kurgu ve kurgu olmayan edebiyat türleri arasındaki farkları açıklar, karşılaştırır ve örnek verir. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Kurgu olmayan edebiyat türünün örneklerinde dönemin politik, sosyal, ekonomik ve kültürel özelliklerini tespit eder. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Alt türlerde yer alan otobiyografi, biyografi, anı, günlük, mektup ve seyahat yazıları örneklerini ayırt eder ve karşılaştırmasını yapar. |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu derste, öncelikle kurgu ve kurgu olmayan edebiyat türleri arasındaki farklar ve bunların edebiyata nasıl yansıdıkları değerlendirilir ve edebi metinlerden örnek verilir. Kurgu olmayan edebiyatın, politik, sosyal, ekonomik ve kültürel etmenlerden nasıl etkilendiği incelenir. Alt türler ise eleştirel yaklaşımlar ışığında başlıca metinlerde karşılaştırmalı olarak incelenir ve tartışılır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kurgu olmayan ve kurgu edebiyatın tanıtılması- Alt türlerinin açıklanması |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
2 |
Biyografi türünün tanıtılıp başlıca metinlerle işlenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
3 |
Biyografi türünün tanıtılıp başlıca metinlerle işlenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
4 |
Otobiyografi türünün tanıtılıp başlıca metinlerle işlenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
5 |
Otobiyografi türünün tanıtılıp başlıca metinlerle işlenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
6 |
Günlük ve anı türünün tanıtılıp başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
7 |
Günlük ve anı türünün tanıtılıp başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mektup türünün tanıtılıp başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
10 |
Mektup türünün tanıtılıp başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
11 |
Seyahat yazınının tanıtılması ve başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
12 |
Seyahat yazınının tanıtılması ve başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
13 |
Seyahat yazınının tanıtılması ve başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
14 |
Makale türünün tanıtılması ve başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
15 |
Makale türünün tanıtılması ve başlıca metinlerle incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Travel Writing by Carl Thompson |
2 |
Karen Bell ve Amy Caspari. Strategies for Improving Non-Fiction Reading Comprehension |
3 |
Geoff Reilly ve Wendy Wren. Skills in Non-Fiction |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı ve yardımcı kaynaklar. |