|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERAL DURSUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Türk mitlerinin ve destanlarının incelenmesi,Türk Mitolojisinin zenginliğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Mitolojisini ana hatlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Efsanelerdeki tanrılar, yarı tanrılar, kahramanlar ve efsanevi varlıkların yaşamları birbirleriyle insanlarla olan ilişkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İslamiyetten önceki ve sonraki beli başlı Türk Destanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eski Türklerde toplum yapısı, Şamanist mitolojisi, İslamiyetten önceki ve sonraki destanlar ve Anadolu Mitolojisini oluşturan anlatılar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mitolojiye Giriş ve Kavramlar | Anlatma |
2 | Türk Mitolojisinin Orta Asya Kökenleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Avcı Çobanlar Dönemi, Anaerkil ve Ataerkil dönem Türk Mitolojisi | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Şamanist mitoloji | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
5 | İslamiyetten önceki Türk Destanları | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
6 | İslamiyetten önceki Türk Destanları | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
7 | İslamiyetten önceki Türk Destanları | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslamiyet sonrası Türk Destanları | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Türk Mitolojisinin Kültleri ve Çeşitlenmeleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Türk Mitolojisinde Teogoni Mitleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Türk Mitolojisinde Kozmogoni Mitleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türk Mitolojisinde Eskatoloji Mitleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Halk Kültürü, Halk İnanci ve Mitoloji | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Türk Halk Kültüründen Efsane, Memorat ve Mitolojiler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uraz, M.,1992; Türk Mitolojisi.İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 150 |