Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TRT526 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRT526 Adı: ANTİK KENTLER VE ÖREN YERLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye'de bulunan önemli antik kentlerin tanınması ve turist rehberliği mesleği için taşıdıkları önemin bilimsel yöntemlerle ortaya koyulmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anadolu da yer alan önemli antik kent ve ören yerlerini açıklayabilir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Anadolu'da ve Dünyada yer alan antik kentleri bilimsel açıdan değerlendirebilir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
DÖÇ-3 Antik kent ve ören yerlerinin rehberlik mesleği açısından önemini kavrayabilir ve bu alanlarda derinlemesine anlatım yapabilir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye'de ve Dünya'da yer alan önemli Antik kentler, antik kentlerin karşılaştırması, öne çıkan özellikleri, tarihçesi ve turist rehberliği mesleğinde bu kentlerin önemi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anadolu Tarihi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
2 Anadolu Uygarlıkları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
3 Anadolu Uygarlıklarının Kent Özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
4 Marmara Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
5 Marmara Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
6 Ege Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
7 Ege Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Akdeniz Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
10 Akdeniz Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
11 İç Anadolu Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
12 Doğu Anadolu Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
13 Güneydoğu Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
14 Karadeniz Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
15 Dönem Sonu Değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çakmak, Tolga Fahri. "Turist Rehberleri için ANADOLU’DA ANTIK KENT VE MERKEZLER." (2021).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ÇAKMAK, Tolga Fahri. "Turist Rehberleri İçin ANADOLU’DA ANTİK KENT VE MERKEZLER." (2021).

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150