|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye'de bulunan önemli antik kentlerin tanınması ve turist rehberliği mesleği için taşıdıkları önemin bilimsel yöntemlerle ortaya koyulmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu da yer alan önemli antik kent ve ören yerlerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anadolu'da ve Dünyada yer alan antik kentleri bilimsel açıdan değerlendirebilir. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
|
DÖÇ-3 | Antik kent ve ören yerlerinin rehberlik mesleği açısından önemini kavrayabilir ve bu alanlarda derinlemesine anlatım yapabilir. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'de ve Dünya'da yer alan önemli Antik kentler, antik kentlerin karşılaştırması, öne çıkan özellikleri, tarihçesi ve turist rehberliği mesleğinde bu kentlerin önemi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadolu Tarihi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
2 | Anadolu Uygarlıkları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
3 | Anadolu Uygarlıklarının Kent Özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
4 | Marmara Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
5 | Marmara Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
6 | Ege Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
7 | Ege Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akdeniz Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
10 | Akdeniz Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
11 | İç Anadolu Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
12 | Doğu Anadolu Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
13 | Güneydoğu Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
14 | Karadeniz Bölgesi Antik Kent ve Ören Yerleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çakmak, Tolga Fahri. "Turist Rehberleri için ANADOLU’DA ANTIK KENT VE MERKEZLER." (2021). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ÇAKMAK, Tolga Fahri. "Turist Rehberleri İçin ANADOLU’DA ANTİK KENT VE MERKEZLER." (2021). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |