Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR537 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TR537 Adı: ANADOLU DÜŞÜNÜRLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin Anadolu'nun düşünsel mirasını derinlemesine anlamalarını ve bu mirası kendi akademik ve kişisel gelişimlerinde kullanmalarını sağlamayı hedefler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anadolu'nun tarih boyunca yetiştirdiği önemli düşünürlerin ve filozofların yaşamları ve eserleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Anadolu'nun felsefi ve edebi mirasını tanır ve bu mirasın dünya düşünce tarihindeki yerini anlar. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Anadolu'da farklı dönemlerde var olmuş düşünce akımlarını ve bu akımların birbirleriyle olan etkileşimlerini kavrar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Anadolu düşünürleri ve eserleri hakkında akademik araştırma yapabilir ve bu araştırmaları yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Anadolu düşünürleri ve eserleri hakkında akademik araştırma yapabilir ve bu araştırmaları yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade edebilir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Anadolu'da yetişmiş önemli filozoflar, şairler ve yazarların eserlerini ve fikirlerini içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Amacı, Kapsamı ve Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 İlkçağ Anadolu Düşüncesi ve Felsefi Akımlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
3 İonia Felsefesi I (Thales, Anaksimandros ve Anaksimenes’in düşünceleri) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
4 İonia Felsefesi II ( Herakleitos ve Parmenides’in düşünceleri) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Sokrates Öncesi Anadolu Düşünürleri (Pisagor ve Zenon) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Klasik Dönem Anadolu Filozofları (Platon ve Aristoteles) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Hellenistik Dönem Anadolu Felsefesi (Stoacılık ve Epikuros) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Roma Dönemi ve Geç Antik Çağ (Plotinus ve Yeni Platonculuk) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
10 İslam Felsefesinin Anadolu’ya Etkisi (Farabi ve İbn Sina) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Selçuklu Dönemi Anadolu Düşünürleri (Mevlana Celaleddin Rumi ve Hacı Bektaş Veli) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Osmanlı Dönemi Felsefesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Modern Dönem Anadolu Düşünürleri (Ziya Gökalp ve Türk milliyetçiliği) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Cumhuriyet Dönemi Felsefesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Genel Değerlendirme ve Tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 "Antik Çağ Anadolu Felsefesi" - Ahmet Arslan
2 "Felsefe Tarihi" (4 Cilt) - Ahmet Cevizci
3 "Presocratic Philosophers" - G. S. Kirk, J. E. Raven, M. Schofield
4 "Hellenistic Philosophy: Stoics, Epicureans, Sceptics" - A. A. Long
5 "Mevlana Celaleddin Rumi: Hayatı, Eserleri ve Felsefesi" - Abdülbaki Gölpınarlı
6 "İslam Felsefesi Tarihi" - Macit Gökberk
7 "Osmanlı Düşünce Dünyası ve Felsefe" - Bekir Karlığa
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150