Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR614 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR614 Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE ŞİKAYET YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KORAY ÇAMLICA (koraycamlica@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, turizm sektöründe müşteri ilişkileri ve şikayet yönetimi alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrenciler, müşteri memnuniyeti sağlama, şikayetleri etkili bir şekilde yönetme ve müşteri ilişkilerini uzun vadede sürdürebilme konularında uzmanlaşacaklardır. Ders, teorik bilgi ile birlikte uygulamalı örnekler ve vaka çalışmaları sunarak öğrencilere pratik deneyimler kazandırmayı hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müşteri İlişkileri ve Şikayet Yönetiminin Temel Kavramlarını Anlamak ve Uygulamak PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Etkili Şikayet Yönetimi Becerileri Geliştirmek PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İleri Düzey CRM Araçları ve Etik Uygulamaları Değerlendirmek ve Uygulamak PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Pratik Uygulamalar İçin Vaka Çalışmalarını Analiz Etmek ve Uygulamak PÇ-4 Nicel ve nitel araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Aşağıda ayrıntıları sunulan içerik, turizm rehberliği alanında doktora seviyesinde öğrencilere müşteri ilişkileri ve şikayet yönetimi konusunda kapsamlı bir bilgi ve beceri seti sunacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve Temel Kavramlar Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Temelleri Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
3 Müşteri Beklentileri ve Memnuniyet Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi Araçları Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
5 Şikayet Yönetimi Süreci Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
6 Şikayet Analizi ve Raporlama Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
7 Şikayetlerin Çözüm Yöntemleri Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Müşteri İlişkilerinde İletişim Becerileri Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
10 Vaka Çalışmaları: Başarılı CRM Uygulamaları Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
11 Vaka Çalışmaları: Başarılı Şikayet Yönetimi Örnekleri Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
12 Müşteri İlişkilerinde Yenilikçi Yaklaşımlar Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
13 Müşteri İlişkileri ve Şikayet Yönetiminde Etik Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
14 Grup Çalışması: Şikayet Yönetimi Stratejileri Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme ve Sınav Hazırlığı Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi, Dr. Ömer Baybars Tek, Seçkin Yayıncılık
2 Customer Relationship Management: Concepts and Technologies; Francis Buttle, Stan Maklan; Routledge Publishing
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 5 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180