| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere, taşıyıcı sistemler ve türleri, mekan tasarımında strüktürel çözüm yöntemleri, strüktür türlerinin tanıtılması ve sınıflandırılması, yapı tasarımındaki yeri. Malzeme ve detay çözümlerine yer verilerek öğrencilere aktarılması hedeflenmiştir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mekanın yapı bileşenlerinden oluşan taşıyıcı sistemlere ait çözümlemeler yapılmasını sağlar. | 
			
		 
			PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | İç mekan tasarımları sırasında strüktürel elemanlara müdahale edebilme yetisini oluşturmak hedeflenmektedir | 
			
		 
			PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Mekan tasarımında ve sürecinde analitik çözümlemelerde yeterlilik kazanmaktadır. | 
			
		 
			PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Strüktür yapı bilgisi ve taşıyıcı sistem çeşitleri ve malzeme bilgisi hakkında bilgiler edinerek gerekli altlık oluşturulur. Örnek konstrüksiyon incelemesi; Örnek yapı konstrüksiyonunda analiz ve projelendirme sürecine dahil olarak öğrenciye 2 boyutlu ve 3 boyutlu detay çözümlemeleri yapılması ve yapının strüktürel bilgisinin çıkarabilmesi adına temel bir bakış açısı kazandırılır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanımı, kavramların tanıtılması ve strüktür bilgisi temel ilkeleri | Sözlü Anlatım | 
| 2 | Yapının Özellikleri, Yapıların sınıflandırılması, Yapı bilgisinin amaçları. | Sözlü Anlatım | 
| 3 | Yapılarda Proje Çeşitleri | Sözlü Anlatım | 
| 4 | Temeller | Sözlü Anlatım | 
| 5 | Temeller | Sözlü Anlatım | 
| 6 | Duvarlar | Sözlü Anlatım | 
| 7 | Duvarlar | Sözlü Anlatım | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teknik Gezi | Sözlü Anlatım | 
| 10 | Merdivenler | Sözlü Anlatım | 
| 11 | Çatılar, çatı tanzim şekilleri | Sözlü Anlatım | 
| 12 | Çatılar, çatı tanzim şekilleri | Sözlü Anlatım | 
| 13 | Betonarme Sistem Elemanları | Sözlü Anlatım | 
| 14 | Betonarme Sistem Elemanları | Sözlü Anlatım | 
| 15 | Mekan Tasarımında yapı bileşenleri, yapı elemanları ve malzeme bilgileri | Sözlü Anlatım | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi ; Winchip Susan (2011). | |
| 2 | Ching F.D.K., (2010). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen. çev. Lökçe S. İstanbul:YEM Kitabevii | |
| 3 | Fundemantals of Lighting 2nd Edition, Nast Pub., Canada ; Kremenrs, F and Steffy S. ( 1992). Architectural Interior Systems Lighting, Acustics, Air Conditioning, Van Nostard Reinhold, NY., USA. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar ve projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 40 | 
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 16 | 32 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 66 | ||