|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ölçme bilgisinin iç mimarlıktaki yeri ve önemine vurgu yaparak tarihi çevre bilincinin öğrencide oluşturulması ve tarihi yapıları koruma düşüncesinin gelişimi; rölöve projesini hazırlamak için gerekli teorik bilgilerin, ölçme ve çizim tekniklerinin öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rölöve ve restorasyon projelendirme tekniklerini öğrenir ve uygular. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Restorasyon projelerinde yapılması gerek çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur ve tarihi yapı ve çevreleri koruma bilinci oluşur. |
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Rölövesi alınan projelerin plan-kesit-görünüş çizimlerinin restorasyon projelerinin çizimlerinin uygular. |
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İç mekan tasarım sürecinde; Rölöve ve restorasyon kavramının tanımı. Ölçüm yapma araç ve gereçlerinin tanıtılması. Tarihi yapıları koruma ölçütleri ve çeşitlerinin öğretilmesi. Restorasyon teknikleri ve projesinin hazırlanması. Rölövesi alınan projelerin (tarihi-yeni yapılar) plan-kesit-görünüş ölçümlerinin dönüştürülmesi yapı elemanlarının çizilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanımı ve kapsamının aktarımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Rölöve, Restorasyon ve Restitüsyon kavramları. Rölöve, restorasyon ve restitüsyon projelerin hazırlanmasında izlenen yöntemler. | Anlatma Yöntemi |
3 | Tarihi yapı ve çevrelerin korunma değer ve ölçütleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Tarihi yapı ve çevrelerin korunma değer ve ölçütleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Tarihi yapılarda bozulmaya neden olan etkenler | Anlatma Yöntemi |
6 | Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar 1 | Anlatma Yöntemi |
7 | Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar 2 | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknik Gezi | Teknik Gezi |
10 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme |
11 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme |
12 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme |
13 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme |
14 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme |
15 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahunbay, Z., 1996, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul : YEM Yayın | |
2 | Uluengin, M. 2002; Rölöve, YEM Yayınları, İstanbul. | |
3 | Ahunbay, Z. 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |