| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ölçme bilgisinin iç mimarlıktaki yeri ve önemine vurgu yaparak tarihi çevre bilincinin öğrencide oluşturulması ve tarihi yapıları koruma düşüncesinin gelişimi; rölöve projesini hazırlamak için gerekli teorik bilgilerin, ölçme ve çizim tekniklerinin öğretilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Rölöve ve restorasyon projelendirme tekniklerini öğrenir ve uygular. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | Restorasyon projelerinde yapılması gerek çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur ve tarihi yapı ve çevreleri koruma bilinci oluşur. | 
			
		 
			PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | Rölövesi alınan projelerin plan-kesit-görünüş çizimlerinin restorasyon projelerinin çizimlerinin uygular. | 
			
		 
			PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| İç mekan tasarım sürecinde; Rölöve ve restorasyon kavramının tanımı. Ölçüm yapma araç ve gereçlerinin tanıtılması. Tarihi yapıları koruma ölçütleri ve çeşitlerinin öğretilmesi. Restorasyon teknikleri ve projesinin hazırlanması. Rölövesi alınan projelerin (tarihi-yeni yapılar) plan-kesit-görünüş ölçümlerinin dönüştürülmesi yapı elemanlarının çizilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanımı ve kapsamının aktarımı | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Rölöve, Restorasyon ve Restitüsyon kavramları. Rölöve, restorasyon ve restitüsyon projelerin hazırlanmasında izlenen yöntemler. | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Tarihi yapı ve çevrelerin korunma değer ve ölçütleri | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Tarihi yapı ve çevrelerin korunma değer ve ölçütleri | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Tarihi yapılarda bozulmaya neden olan etkenler | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar 1 | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar 2 | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teknik Gezi | Teknik Gezi | 
| 10 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme | 
| 11 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme | 
| 12 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme | 
| 13 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme | 
| 14 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme | 
| 15 | Nevşehir ili örnek alan rölöve alan çalışması ve kritik | Analiz yöntemi, Projelendirme | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahunbay, Z., 1996, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul : YEM Yayın | |
| 2 | Uluengin, M. 2002; Rölöve, YEM Yayınları, İstanbul. | |
| 3 | Ahunbay, Z. 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar ve Projeksiyon Cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 12 | 2 | 20 | 
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||