|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlayarak, yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturulma becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ticari mekânlardan olan fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine tanımlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Fuar standı tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini anlatır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sınırlı metrekare içerisinde malzeme, zaman ve maliyet sınırlarına dikkat ederek mekanı çözümler. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları keşfeder. |
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre, uygun malzeme kullanarak, zaman ve maliyet sınırlarını düşünerek, özgün ve sürdürülebilir sergileme mekânları tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgi; Ticari mekanlardan olan fuar standı kavramı ve tasarım yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar | Sunum, Anlatım |
2 | Fuar stand tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. | Sunum, Anlatım |
3 | Fuar tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. | Sunum, Anlatım |
4 | Fuar tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar. | Sunum, Anlatım |
5 | Fuar tasarımı yaparken aydınlatmanın tasarıma etkisi | Sunum, Anlatım |
6 | Fuar tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, Projelendirme. |
7 | Fuar tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, Projelendirme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknik Gezi | Teknik Gezi |
10 | Fuar tasarımı proje üzerinde çalışmalar ve kritikler | Projelendirme. |
11 | Fuar tasarımı proje üzerinde çalışmalar ve kritikler | Projelendirme. |
12 | Fuar tasarımı proje üzerinde çalışmalar ve kritikler | Projelendirme. |
13 | Fuar tasarımı proje üzerinde çalışmalar ve kritikler | Projelendirme. |
14 | Fuar tasarımı proje üzerinde çalışmalar ve kritikler | Projelendirme. |
15 | Fuar tasarımı proje üzerinde çalışmalar ve kritikler | Projelendirme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press | |
2 | Fundemantals of Lighting 2nd Edition, Nast Pub., Canada ; Kremenrs, F and Steffy S. ( 1992). Architectural Interior Systems Lighting, Acustics, Air Conditioning, Van Nostard Reinhold, NY., USA. | |
3 | Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A. | |
4 | Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers | |
5 | Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher | |
6 | Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press | |
7 | Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve Projeksiyon Çizim ve maket malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 109 |