Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / TDL 101 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: TDL 101 Adı: TÜRK DİLİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, akademik dil ve yazının özelliklerini öğrenmek, akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma, nesnel ve öznel anlatım tekniklerini kavramaktır. Ayrıca, akademik metinlerin yapısı ve türlerini öğrenmek, bilimsel rapor ve makale yazma becerilerini geliştirmek hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dilbilgisi konularını (sağlam cümlelerle) öğrenir. PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Okuma alışkanlığını geliştirerek düşünce sistemini hızlandırma yollarını öğrenir. PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini gösterebilir. PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Dil ve dilin özelliklerini belirtebilir. PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamalarına yönelik beceriler kazanmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma Giriş: Genel Bilgi Amaç Yöntem Kaynaklar Kurallar Sınavlar Anlatım, Soru-Cevap
2 Dil Kökeni ve Özellikleri Anlatım, Gösterim
3 Dilin Millet Kültür ve Medeniyet ile İlişkisi Anlatım, Tartışma
4 Dil-Düşünce İlişkisi Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Dil ve İletişim Anlatım, Örneklendirme
6 Dil Türleri: Yazı Dili, Konuşma Dili, Lehçe, Ağız (Şive), İstanbul Türkçesi, Kişisel Dil Anlatım, Soru-Cevap
7 Ana Dil, Ana Dili, İkinci Dil, Yabancı Dil, Ortak İletişim Dili, Resmi Dil (Devlet Dili), Bilim-Kültür-Sanat Dili, Eğitim Dili, Teknoloji Dili Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Türkçe - Türk Dili Adı, Türkçenin Kimlik Bilgileri Anlatım, Soru-Cevap
10 Oluşumlarına Göre Diller: Yapay Diller, Doğal Diller / Dillerin Sınıflandırılması ve Dil Aileleri / Türkçenin Dil Aileleri İçindeki Yeri ve Önemi, Altay Dil Ailesi Anlatım, Gösterim
11 Türk Dilinin Tarihi Anlatım, Tartışma
12 Türkçenin Bugünkü Durumu ve Türk Dünyası, Harf ve Dil Devrimleri, Türkiye Türkçesi Önemi ve Sorunları Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Türkçenin Ses, Biçim ve Söz Dizimi Özellikleri, Türkçenin Söz Varlığ Anlatım, Örneklendirme
14 Noktalama İşaretleri Anlatım, Soru-Cevap
15 Yazım Kuralları Anlatım, Gösterim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aksu, Mustafa. Yazılı ve Sözlü Anlatım Ders Notları, 2005
2 M. Ata. Örnekli-Açıklamalı Yazılı ve Sözlü Anlatım Klavuzu, 2. Baskı, Alfa yayınları İstanbul 2001.
3 Prof. Dr. Şerif AKTAŞ – Yazılı ve Sözlü Anlatım
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60