|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, akademik dil ve yazının özelliklerini öğrenmek, akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma, nesnel ve öznel anlatım tekniklerini kavramaktır. Ayrıca, akademik metinlerin yapısı ve türlerini öğrenmek, bilimsel rapor ve makale yazma becerilerini geliştirmek hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dilbilgisi konularını (sağlam cümlelerle) öğrenir. |
PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Okuma alışkanlığını geliştirerek düşünce sistemini hızlandırma yollarını öğrenir. |
PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini gösterebilir. |
PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Dil ve dilin özelliklerini belirtebilir. |
PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamalarına yönelik beceriler kazanmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma Giriş: Genel Bilgi Amaç Yöntem Kaynaklar Kurallar Sınavlar | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dil Kökeni ve Özellikleri | Anlatım, Gösterim |
3 | Dilin Millet Kültür ve Medeniyet ile İlişkisi | Anlatım, Tartışma |
4 | Dil-Düşünce İlişkisi | Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Dil ve İletişim | Anlatım, Örneklendirme |
6 | Dil Türleri: Yazı Dili, Konuşma Dili, Lehçe, Ağız (Şive), İstanbul Türkçesi, Kişisel Dil | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ana Dil, Ana Dili, İkinci Dil, Yabancı Dil, Ortak İletişim Dili, Resmi Dil (Devlet Dili), Bilim-Kültür-Sanat Dili, Eğitim Dili, Teknoloji Dili | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkçe - Türk Dili Adı, Türkçenin Kimlik Bilgileri | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Oluşumlarına Göre Diller: Yapay Diller, Doğal Diller / Dillerin Sınıflandırılması ve Dil Aileleri / Türkçenin Dil Aileleri İçindeki Yeri ve Önemi, Altay Dil Ailesi | Anlatım, Gösterim |
11 | Türk Dilinin Tarihi | Anlatım, Tartışma |
12 | Türkçenin Bugünkü Durumu ve Türk Dünyası, Harf ve Dil Devrimleri, Türkiye Türkçesi Önemi ve Sorunları | Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Türkçenin Ses, Biçim ve Söz Dizimi Özellikleri, Türkçenin Söz Varlığ | Anlatım, Örneklendirme |
14 | Noktalama İşaretleri | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yazım Kuralları | Anlatım, Gösterim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksu, Mustafa. Yazılı ve Sözlü Anlatım Ders Notları, 2005 | |
2 | M. Ata. Örnekli-Açıklamalı Yazılı ve Sözlü Anlatım Klavuzu, 2. Baskı, Alfa yayınları İstanbul 2001. | |
3 | Prof. Dr. Şerif AKTAŞ – Yazılı ve Sözlü Anlatım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |