Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AİT 101 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: AİT 101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmekti.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılap tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlı'nın yıkılış sürecini tartışabilir PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı'nın yıkılışı ile I. Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Milli mücadele sürecini tartışabilir PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde, Türk Bağımsızlık Savaşı'nın öncesi ve sonrası, Osmanlı Devleti'nin çöküşü, I. Dünya Savaşı'na giriş ve savaştan sonra yaşanan gelişmeler, Atatürk'ün ilke ve inkılapları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ele alınmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Devleti kurtarma ve reform çabaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurumu I.II
2 Nutuk
3 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Yüksek Öğretim Kurumu I-II Nutuk (Mustafa Kemal Atatürk) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ile ilgili makaleler ve akademik kaynaklar Ders notları ve sunumlar (öğretim elemanı tarafından sağlanacak) İnternet kaynakları ve dijital kütüphaneler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 64