Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 141 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 141 Adı: HAREKET EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, antrenörlüğün gerektirdiği hareket yetkinliği ile ilgili temel kavramların kazandırılması, temel hareket bilgi ve becerilerini çeşitli etkinliklerde uygulayabilmeleri, öğrencilerde hareket yetkinliğinin eğlenceli biçimde kazandırılmasıdır. Temel hareket becerileri (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketleri); hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme ve öğretim (vücut farkındalığı, alan farkındalığı, egzersiz ve hareket ilişkileri).

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Antrenör olarak hareket eğitiminin tarihini ve felsefesini anlar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Aktif yaşamın temellerini (fiziksel aktivite, fiziksel uygunluk, uluslararası sağlık standartları) bilerek öğretime yansıtabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Hareket Eğitimi için güncel gelişmeleri ve teknolojiyi kullanarak yaratıcı öğretim fikirleri geliştirebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-21 Uzmanlık olarak seçilen spor branşı ile ilgili araç-gereç, diğer donanım ve eğitim teknolojilerini amaca göre etkin kullanır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Hareket etkinlikleri yoluyla pozitif öğrenme ortamı yaratabilir, öğrencilerde öğrenmeyi, sosyalleşmeyi ve iyi olma düzeyini geliştirebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
PÇ-32 Antrenörlük kimliğini, bilincini ve mesleki disiplinini koruyarak disiplinler arası iş birliği anlayışıyla sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Hareket kavramlarını anlayarak öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun fiziksel aktiviteler kullanır, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi tekniklerini kullanır, fiziksel aktivite ve beden eğitimi dersinde sorunları çözmek için hareket eğitiminden yararlanır. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur.
PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hareket eğitiminin temel kavramları, beden aktiviteleri, alan aktiviteleri, efor aktiviteleri, ilişki-etkileşim aktiviteleri, hareket eğitiminin hedefleri, gelişim temelli eğitim ve değerlendirme, motor gelişim dönemleri, motor beceri kazanımını destekleyici öğretim yöntemleri, gözlem ve değerlendirme araçları, hareket eğitimi programı hazırlama, özel eğitimde hareket eğitimi, eğitsel oyunların öğretimi, beden eğitimi ve spor eğitim müfredatının incelenmesi, FEK kartları ve benzeri uygulamalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hareket Eğitimine giriş: Hareket Eğitiminin tarihi ve felsefesi, Hareket Eğitiminin yapısı Anlatım, Tartışma
2 Hareket Eğitiminin Beden Aktiviteleri: Vücut farkındalığı, vücut bölümlerinin hareketleri, vücut şekilleri, beden hareketleri (non-lokomotor, lokomotor ve manipulatif hareketler); Alan Aktiviteleri: Alan farkındalığı, alan, yön, düzey, yol, düzlem, gerilim Anlatım, Gösterim, Uygulama
3 Hareket Eğitimi: Efor Aktiviteleri (süre, güç, akıcılık, odak); İlişki-Etkileşim Aktiviteleri (insanlar, pozisyon, zamanlama, hedef, çevre) Anlatım, Gösterim, Tartışma
4 Hareket Eğitiminin Hedefleri Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Gelişim Temelli Eğitim ve Değerlendirme: Motor Gelişim Dönemleri Anlatım, Tartışma
6 Motor Gelişim Dönemlerinin Hareket Eğitimine Uyarlanması: Beden, Alan, Efor, İlişki Konsepti Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Hareket Eğitiminin Gelişime Katkısı Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Motor Beceri Kazanımını Destekleyici Öğretim Yöntemleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Gözlem ve Değerlendirme Araçları Anlatım, Gösterim, Tartışma
11 Hareket Eğitimi Programı Hazırlama Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Özel Eğitimde Hareket Eğitimi Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Eğitsel Oyunların Öğretimi Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Beden Eğitimi ve Spor Eğitim Müfredatının İncelenmesi Anlatım, Tartışma
15 FEK Kartları ve Benzeri Uygulamalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Abels, K.W. & Bridges, J.M. (2010). Teaching Movement Education. Human Kinetics, United States.
2 Özbar, N. (2018). Çocuklarda Psikomotor Gelisim, Editör: Prof. Dr. Sami Mengütay, Ergün Basın Yayın Evi, 2. Baskı ISBN:978-605-9543-16-
3 David Gallahue, John Ozmun, Jacqueline Goodway (2012). Understanding Motor Development Infants, Children, Adolescents, Adults, 7th ed. Published by McGraw-Hil.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 5 1 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 5 1 5
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 140