|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, antrenörlüğün gerektirdiği hareket yetkinliği ile ilgili temel kavramların kazandırılması, temel hareket bilgi ve becerilerini çeşitli etkinliklerde uygulayabilmeleri, öğrencilerde hareket yetkinliğinin eğlenceli biçimde kazandırılmasıdır. Temel hareket becerileri (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketleri); hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme ve öğretim (vücut farkındalığı, alan farkındalığı, egzersiz ve hareket ilişkileri). |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenör olarak hareket eğitiminin tarihini ve felsefesini anlar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Aktif yaşamın temellerini (fiziksel aktivite, fiziksel uygunluk, uluslararası sağlık standartları) bilerek öğretime yansıtabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Hareket Eğitimi için güncel gelişmeleri ve teknolojiyi kullanarak yaratıcı öğretim fikirleri geliştirebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-21 Uzmanlık olarak seçilen spor branşı ile ilgili araç-gereç, diğer donanım ve eğitim teknolojilerini amaca göre etkin kullanır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Hareket etkinlikleri yoluyla pozitif öğrenme ortamı yaratabilir, öğrencilerde öğrenmeyi, sosyalleşmeyi ve iyi olma düzeyini geliştirebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir. PÇ-32 Antrenörlük kimliğini, bilincini ve mesleki disiplinini koruyarak disiplinler arası iş birliği anlayışıyla sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Hareket kavramlarını anlayarak öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun fiziksel aktiviteler kullanır, öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi tekniklerini kullanır, fiziksel aktivite ve beden eğitimi dersinde sorunları çözmek için hareket eğitiminden yararlanır. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hareket eğitiminin temel kavramları, beden aktiviteleri, alan aktiviteleri, efor aktiviteleri, ilişki-etkileşim aktiviteleri, hareket eğitiminin hedefleri, gelişim temelli eğitim ve değerlendirme, motor gelişim dönemleri, motor beceri kazanımını destekleyici öğretim yöntemleri, gözlem ve değerlendirme araçları, hareket eğitimi programı hazırlama, özel eğitimde hareket eğitimi, eğitsel oyunların öğretimi, beden eğitimi ve spor eğitim müfredatının incelenmesi, FEK kartları ve benzeri uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hareket Eğitimine giriş: Hareket Eğitiminin tarihi ve felsefesi, Hareket Eğitiminin yapısı | Anlatım, Tartışma |
2 | Hareket Eğitiminin Beden Aktiviteleri: Vücut farkındalığı, vücut bölümlerinin hareketleri, vücut şekilleri, beden hareketleri (non-lokomotor, lokomotor ve manipulatif hareketler); Alan Aktiviteleri: Alan farkındalığı, alan, yön, düzey, yol, düzlem, gerilim | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
3 | Hareket Eğitimi: Efor Aktiviteleri (süre, güç, akıcılık, odak); İlişki-Etkileşim Aktiviteleri (insanlar, pozisyon, zamanlama, hedef, çevre) | Anlatım, Gösterim, Tartışma |
4 | Hareket Eğitiminin Hedefleri | Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Gelişim Temelli Eğitim ve Değerlendirme: Motor Gelişim Dönemleri | Anlatım, Tartışma |
6 | Motor Gelişim Dönemlerinin Hareket Eğitimine Uyarlanması: Beden, Alan, Efor, İlişki Konsepti | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Hareket Eğitiminin Gelişime Katkısı | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Motor Beceri Kazanımını Destekleyici Öğretim Yöntemleri | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Gözlem ve Değerlendirme Araçları | Anlatım, Gösterim, Tartışma |
11 | Hareket Eğitimi Programı Hazırlama | Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Özel Eğitimde Hareket Eğitimi | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Eğitsel Oyunların Öğretimi | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Beden Eğitimi ve Spor Eğitim Müfredatının İncelenmesi | Anlatım, Tartışma |
15 | FEK Kartları ve Benzeri Uygulamalar | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Abels, K.W. & Bridges, J.M. (2010). Teaching Movement Education. Human Kinetics, United States. | |
2 | Özbar, N. (2018). Çocuklarda Psikomotor Gelisim, Editör: Prof. Dr. Sami Mengütay, Ergün Basın Yayın Evi, 2. Baskı ISBN:978-605-9543-16- | |
3 | David Gallahue, John Ozmun, Jacqueline Goodway (2012). Understanding Motor Development Infants, Children, Adolescents, Adults, 7th ed. Published by McGraw-Hil. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |