|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, temel cimnastik hareketlerini doğru uygulayabilme, temel duruş pozisyonlarını öğrenebilme, temel cimnastik antrenmanlarında önemli teknik ve yöntemleri kavrayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Ayrıca, cimnastik hareketleri ile vücut hareketleri, alet kullanımı ve müzik arasında koordinasyon oluşturma becerisini geliştirmek hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel vücut duruş ve pozisyonlarını kavrayabilme, uzay kullanımını gerçekleştirebilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Temel cimnastik eğitiminde önemli olan teknik ve yöntemleri sınıflayabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Temel cimnastik hareketlerini yapabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Cimnastik serisi oluşturabilme ve vücut hareketleri, alet kullanımı ve müzik arasında koordinasyon oluşturabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Yaş gruplarına göre cimnastik eğitimini sınıflayabilme ve cimnastik fiziksel uygunluk düzeylerini belirleyebilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cimnastik sporu hakkında genel bilgiler, beden farkındalığı çalışmaları, ısınma ve germe teknikleri, temel cimnastik hareketleri, yer hareketleri, amut, çember ve kartvil, denge egzersizleri, erişme çalışmaları, atlama masası çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cimnastik sporu hakkında genel bilgiler, ulusal ve uluslararası cimnastik federasyonları ve faaliyetleri hakkında bilgiler. | Anlatım, Tartışma |
2 | Beden farkındalığı çalışmaları, bacak, ayak ve kol tutuşları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
3 | Isınma yöntemleri ve germe teknikleri çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
4 | Temel cimnastik hareketlerinde yardım ve emniyet. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
5 | Yer hareketleri, taklalar ve ön hazırlık çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
6 | Yer hareketleri, açık ve kapalı bacak taklaları, öne ve geriye taklalar. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Amut ve amuttan geçen hareketler için ön hazırlık çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Isınma ve koordinasyon çalışmaları, amut hazırlık çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Çember ve kartvil ön hazırlık çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
11 | Denge egzersizleri, kartvil çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
12 | Erişme çalışması. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Atlama masası çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Denge çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
15 | Genel tekrar. | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şengül, E. Serbest Cimnastik, Sporsal Uygulama Dizisi 5, 2.baskı, 1996, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Çalışma kılavuzları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 10 | 2 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |