|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İDRİS SÖYLEMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, Osmanlı Medeniyet sahasına ait eserleri tanıyabilmek ve okuyabilmeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı dönemine ait bir metni Farsça bir metinden rahatlıkla ayırabilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı dönemine ait bir metni rahatlıkla okuyabilir |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı dönemine ait bir metni rahatlıkla tanıyabilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Osmanlıcayı oluşturan temel unsurları Arapça unsurları, Farsça Unsurları, Türkçe dil bilgisi kurallarını, Edebi ve Tarihi metinleri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlıcanın tanımı, kullanımı ve tarihçesi, | |
2 | Osmanlıcanın tanımı, kullanımı ve tarihçesi, | |
3 | Arap alfabesi ile yazılan Osmanlıca harflerin tanıtımı. | |
4 | Arap alfabesi ile yazılan Osmanlıca harflerin tanıtımı. | |
5 | Harflerin tek başına, başta, ortada ve sonda yazılış şekilleri, | |
6 | Harflerin tek başına, başta, ortada ve sonda yazılış şekilleri, | |
7 | Osmanlıca’da kullanılan sesli harflerin tanıtımı. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlıca’da kullanılan sesli harflerin tanıtımı. | |
10 | Osmanlıca’da sık kullanılan basit kelimeler (örneğin, aile üyeleri, günler, sayılar). | |
11 | Basit kelimelerle oluşturulan cümlelerin okunması ve | |
12 | Osmanlıca cümle yapısına giriş. İsim ve sıfat tamlamaları. | |
13 | Dini, Edebi Ve Tarihi Metinler okumak | |
14 | Dini, Edebi Ve Tarihi Metinler okumak | |
15 | Dini, Edebi Ve Tarihi Metinler okumak | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sakin, Orhan.(2022), Osmanlı Türkçesi Rehberi, İstanbul: Yeditepe Yayınları.- Ak, Mahmut- Başar, F.(2022). Osmanlı Türkçesi Grameri(Tarihi Metinler, Belgeler,),İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Arapça Gramer kitabı, Farsça Gramer Kitabı, Osmanlıca Gramer kitabı, slayt, görseller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | %60 | ||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 9 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 9 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 8 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 241 |