|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
| Bölümü | İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İDRİS SÖYLEMEZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, Osmanlı Medeniyet sahasına ait eserleri tanıyabilmek ve okuyabilmeyi amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Osmanlı dönemine ait bir metni Farsça bir metinden rahatlıkla ayırabilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Osmanlı dönemine ait bir metni rahatlıkla okuyabilir |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Osmanlı dönemine ait bir metni rahatlıkla tanıyabilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Osmanlıcayı oluşturan temel unsurları Arapça unsurları, Farsça Unsurları, Türkçe dil bilgisi kurallarını, Edebi ve Tarihi metinleri içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Osmanlıcanın tanımı, kullanımı ve tarihçesi, | |
| 2 | Osmanlıcanın tanımı, kullanımı ve tarihçesi, | |
| 3 | Arap alfabesi ile yazılan Osmanlıca harflerin tanıtımı. | |
| 4 | Arap alfabesi ile yazılan Osmanlıca harflerin tanıtımı. | |
| 5 | Harflerin tek başına, başta, ortada ve sonda yazılış şekilleri, | |
| 6 | Harflerin tek başına, başta, ortada ve sonda yazılış şekilleri, | |
| 7 | Osmanlıca’da kullanılan sesli harflerin tanıtımı. | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Osmanlıca’da kullanılan sesli harflerin tanıtımı. | |
| 10 | Osmanlıca’da sık kullanılan basit kelimeler (örneğin, aile üyeleri, günler, sayılar). | |
| 11 | Basit kelimelerle oluşturulan cümlelerin okunması ve | |
| 12 | Osmanlıca cümle yapısına giriş. İsim ve sıfat tamlamaları. | |
| 13 | Dini, Edebi Ve Tarihi Metinler okumak | |
| 14 | Dini, Edebi Ve Tarihi Metinler okumak | |
| 15 | Dini, Edebi Ve Tarihi Metinler okumak | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sakin, Orhan.(2022), Osmanlı Türkçesi Rehberi, İstanbul: Yeditepe Yayınları.- Ak, Mahmut- Başar, F.(2022). Osmanlı Türkçesi Grameri(Tarihi Metinler, Belgeler,),İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Arapça Gramer kitabı, Farsça Gramer Kitabı, Osmanlıca Gramer kitabı, slayt, görseller. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | %60 | ||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 9 | 54 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 9 | 54 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 8 | 48 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 241 | ||