Kodu: İTS528 |
Adı: ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
Teorik+Uygulama: 3+0 |
AKTS: 6 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
1 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
Ders Türü |
Zorunlu |
Bölümü |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
ŞEFAETTİN SEVERCAN (severcan@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ERBİL, ŞEFAETTİN SEVERCAN, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere kendi alanlarında derinlemesine bilgi kazandırmak, akademik araştırma yapma ve sunma becerilerini geliştirmek, bilimsel tartışma ve eleştirel düşünme yetilerini artırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Anabilim Dalı Semineri dersi, öğrencilere kendi anabilim dallarında derinlemesine bilgi edinme, araştırma yapma, ve bulgularını sunabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak İslam tarihi ve sanatları alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma projesi geliştirme ve yürütme yetkinliği kazanabilir. |
PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Araştırma sonuçlarını akademik standartlara uygun bir şekilde yazılı olarak ifade edebilme becerisi geliştirebilir. |
PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği, öğrencilerin akademik araştırma süreçlerini ve bilimsel sunum becerilerini geliştirmelerini içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
2 |
Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
3 |
Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve yapılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
4 |
Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
5 |
Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
6 |
Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
7 |
İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
10 |
Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
11 |
Bilimsel yazım kuralları ve formatları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
12 |
Toplanan verilerin analiz edilmesi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
13 |
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin kullanımı |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
14 |
Önemli çalışmaların ve kaynakların belirlenmesi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
15 |
Araştırma etiği ve akademik dürüstlük kuralları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Bilgili. L. (2024). Akademik Yazım. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık. |
2 |
Severcan. Ş. (2019). Hz. Muhammed ve Kurtuluş Çağrısı. Ankara. Fecr Yayınevi. |
3 |
Severcan. Ş. (2021). Din-Siyaset İlişkisi. Ankara. Fecr Yayınevi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar
Projeksiyon |