Kodu: İTS530 |
Adı: TEZ ÇALIŞMALARI II |
Teorik+Uygulama: 0+1 |
AKTS: 6 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
2 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
Ders Türü |
Zorunlu |
Bölümü |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
ŞEFAETTİN SEVERCAN (severcan@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ERBİL, ŞEFAETTİN SEVERCAN, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere belirli bir konuda derinlemesine araştırma yapma becerisi kazandırmak ve bilimsel yöntemlerle sistematik bir şekilde bilgi üretmelerini sağlamaktır. Bu ders, öğrencilerin araştırma soruları belirlemeleri, literatür taraması yapmaları, uygun araştırma yöntemlerini seçmeleri, veri toplamaları, analiz etmeleri ve sonuçları yazılı ve sözlü olarak sunmaları için gerekli olan teorik ve pratik bilgiyi sağlar. Tez çalışmaları dersi aynı zamanda öğrencilerin akademik ve profesyonel kariyerlerinde bağımsız çalışma becerilerini geliştirmelerini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tez Çalışmaları dersi, öğrencilerin akademik araştırma becerilerini geliştirmeyi, bağımsız bir araştırma projesi yürütmeyi ve bu projeyi başarıyla tamamlayabilir. |
PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Araştırma alanında özgün ve önemli bir problemi tanımlama ve formüle etme becerisi kazanabilir. |
PÇ-8 İslam tarihi ve sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplama ve analiz etme becerisi kazanabilir. |
PÇ-5 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği, öğrencilere akademik araştırma yapma sürecini baştan sona öğretmek ve tez yazımı için gerekli olan bilimsel ve metodolojik becerileri kazandırmayı içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tezin içeriğinde yapılacak olan tüm çalışmaların planlamasını yapmak |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
2 |
Tezin giriş ve kuramsal çerçevesinin yazılarak raporlaştırmak |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
3 |
Tezin yöntem kısmının yazılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
4 |
Tezin kaynak taramasının yapılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
5 |
Kaynak taramasından elde edilen verilerin analizi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
6 |
Analiz sonuçlarının yorumlanması, tartışılması ve raporlaştırılması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
7 |
Tez Konusu Belirleme |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tez Önerisi Hazırlama |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
10 |
Literatür Taraması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
11 |
Araştırma Yöntemleri ve Veri Toplama |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
12 |
Veri Analizi ve Yorumlama |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
13 |
Tez Yazımı |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
14 |
Tez çalışmasında kullanılacak nicel veya nitel araştırma yöntemlerinin belirlenmesi, veri toplama tekniklerinin seçimi ve uygulanması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
15 |
Tez Savunması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Severcan. Ş. (2020). Hz. Muhammed /(3 cilt). Ankara. Fecr Yayınevi. |
2 |
Severcan. Ş. (2019). Hz. Muhammed ve Kurtuluş Çağrısı. Ankara. Fecr Yayınevi. |
3 |
Severcan. Ş. (2021). Din-Siyaset İlişkisi. Ankara. Fecr Yayınevi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar
Projeksiyon |