Kodu: İTS517 |
Adı: İSLAM TARİHİ I (SİYER) |
Teorik+Uygulama: 3+0 |
AKTS: 7 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
5 / Güz |
Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
Ders Türü |
Bilimsel Hazırlık |
Bölümü |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
ŞEFAETTİN SEVERCAN (severcan@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ERBİL, ŞEFAETTİN SEVERCAN, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, İslamiyet'in doğuşundan başlayarak, Hz. Muhammed'in (sav) hayatı, İslam'ın Mekke ve Medine dönemleri, ilk Müslüman toplumun oluşumu ve gelişimi ile Dört Halife dönemi gibi konuları kapsayarak öğrencilere İslam'ın erken dönemini ve bu dönemdeki önemli olayları, kişilikleri ve toplumsal değişimleri öğretmektir. Bu ders, öğrencilerin İslam'ın temel öğretilerini, tarihsel süreçlerini ve bu süreçlerin bugünkü İslam dünyası üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlamayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İlk Dönem İslam Tarihi dersi, öğrencilere İslam'ın doğuşu ve erken dönem tarihini, önemli olayları, şahsiyetleri ve açıklayabilir. |
PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İslam dininin doğuşu, Hz. Muhammed'in hayatı, İslam'ın Mekke ve Medine dönemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Dört Halife (Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman, Hz. Ali) dönemindeki siyasi, sosyal ve dini gelişmeleri öğrenebilir. |
PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği, öğrencilere İslam'ın ilk dönemlerindeki sosyal, politik ve dini gelişmeleri daha iyi anlamaları için tarihsel bağlamda bilgi içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İslâm öncesi dönemde Araplar |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
2 |
Cahiliyye döneminde Mekke ve Medine şehirleri |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
3 |
Hz. Peygamber´in risalet öncesi hayatı, çocukluğu ve gençliği |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
4 |
Risaletin Mekke dönemi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
5 |
Habeşistan’a hicret |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
6 |
Medine’ye hicret |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
7 |
Medine dönemi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Seriyyeler ve gazveler |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
10 |
Medine Sözleşmesi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
11 |
Bedir savaşı ve sonuçları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
12 |
Uhud Savaşı ve sonuçları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
13 |
Hendek Savaşı ve sonuçları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
14 |
Hudeybiye Antlaşması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
15 |
Mekke’nin fethi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Hizmetli. S. (2006). İslam Tarihi -İlk Dönem- Ankara. Ankara Okulu Yayınları. |
2 |
Severcan. Ş. (2019). Hz. Muhammed ve Kurtuluş Çağrısı. Ankara. Fecr Yayınevi. |
3 |
Severcan. Ş. (2021). Din-Siyaset İlişkisi. Ankara. Fecr Yayınevi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar
Projeksiyon |