Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İTS516 - İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İTS516 Adı: TÜRK İSLAM EDEBİYATININ KAYNAKLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders,Türk İslam edebiyatının temelini oluşturan tarihi, edebi ve bibliyografik kaynaklar hakkında bilgi vermeyi amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk İslam edebiyatının kaynaklarını tanır ve kullanabilir. PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-5 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yazma eser özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-5 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Biyografik kitaplarının kaynak değerini açıklayabilir. PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-5 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Türk İslam edebiyatının beslendiği kaynaklar hakkında bilgi verilip o kaynakların Türk-İslam edebiyatına yansımalarını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk İslam edebiyatı çalışmalarının başlangıcı ve tarihçesi 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
2 Türk İslam edebiyatı araştırmalarında izlenmesi gereken yöntemler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
3 Yazma eser bilgisi 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
4 Materyal derleme ve katalog tarama 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
5 Metin neşri, metin tenkidi 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
6 Türk edebiyatında biyografi kitapları: Şakayık çevirileri ve zeylleri 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
7 Türk edebiyatında biyografi kitapları: Tezkireler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
8 Ara Sınav
9 Türk edebiyatında biyografi kitapları: Sehî Bey Tezkiresi’nden metin okuma ve tahlili 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
10 Osmanlı Türkçesi Sözlükleri 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
11 Türk İslam edebiyatı sahasında yazılan eleştiri eserleri 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
12 Türk İslam edebiyatı tarihi kitapları 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
13 Türk İslam edebiyatında Arap kültürü ve tesiri 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
14 Türk İslam edebiyatında Fars kültürü ve tesiri 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
15 Türk İslam edebiyatında milli unsurlar 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 LEVEND, Agah Sırrı, Divan Edebiyatı, Enderun Kitabevi, GÜFTA, Hüseyin, Divan Şiirinde İlim, Akçağ Yayınları,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Slayt, Görseller, Metinler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 %60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 9 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 9 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 8 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180