|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II dersi, üniversite gençliğine Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirerek, Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme. |
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyada ve ülkemizde yaşanan bugünkü iç ve dış sorunların, Türkiye üzerindeki etkilerini ve çözüm yollarını geliştirebilme. |
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırabilmek için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlayabilmeli. |
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilme. |
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, 3 Mart 1924 yasaları, Türkiye'de çok partili yaşama geçiş denemeleri, hukuk, eğitim, kültür, toplumsal ve ekonomik alanlardaki gelişmeler, Cumhuriyet döneminde dış politika, II. Dünya Savaşı ve sonrasında Türkiye, Atatürk İlkeleri ve çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük gibi konuları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 3 Mart 1924 yasaları ve Türkiye'de çok partili yaşama geçiş denemeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hukuk alanındaki gelişmeler ve Türk Anayasaları | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eğitim ve kültür alanındaki yenilikler | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Toplumsal alanda düzenlemeler | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ekonomik alanda gelişmeler | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Cumhuriyet döneminde dış politika | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | II. Dünya Savaşı ve sonrasında Türkiye | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de çok partili dönemin gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Soğuk Savaş dönemi ve Türkiye | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Türkiye'nin sancılı yılları: 1970-1980 | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Atatürk İlkeleri (I) | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Atatürk İlkeleri (II) | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Atatürk İlkeleri (III) | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük ve Türkiye'nin bugünkü sorunları | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çelebi, M. 2007; Türk inkılap tarihi ,Özal matbaası, İzmir | |
2 | Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1984 | |
3 | Mustafa Kemal ATATÜRK, Nutuk, 1919-1927, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 1999 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 59 |