Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / YBD 102 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: YBD 102 Adı: YABANCI DİL II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yabancı Dil II dersinin amacı, öğrencilerin İngilizce dil becerilerini daha ileri seviyeye taşımak, akademik ve profesyonel ortamlarda İngilizce kullanımlarını geliştirmek ve farklı kültürel bağlamlarda etkili iletişim kurmalarını sağlamaktır. Bu ders ayrıca, öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini pekiştirerek özgüvenlerini artırmayı hedefler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İleri düzeyde İngilizce gramer yapılarını öğrenir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-8 Yabancı dilde iletişim kurma becerisine sahip olur.
PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurabilir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-8 Yabancı dilde iletişim kurma becerisine sahip olur.
PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirir. PÇ-8 Yabancı dilde iletişim kurma becerisine sahip olur.
PÇ-19 Ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde diğer profesyonellerle çalışabilme deneyimine sahip olur.
PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Akademik yazı yazma ve araştırma yapma yetkinliğini artırır. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır.
PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin İngilizce dil becerilerini ileri seviyeye taşımayı amaçlar. İleri düzey gramer yapıları, akademik yazı yazma, sözlü sunum becerileri, dinleme ve not alma teknikleri, kültürlerarası iletişim ve eleştirel düşünme konularını kapsar. Öğrenciler, çeşitli akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurma yeteneklerini geliştireceklerdir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İleri Düzey Zamanlar ve Kipler (Present Perfect, Past Perfect, Future Perfect) Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme Yöntemi
2 Akademik Yazı Yazma Teknikleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
3 Sözlü Sunum Becerileri Sözlü Sunum, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Drama
4 Okuma ve Anlama Stratejileri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Kitap Eleştirisi
5 Dinleme ve Not Alma Teknikleri Anlatma Yöntemi, Dinleme, Not Alma, Gözlem
6 Yazılı İletişim: E-posta ve Resmi Yazışmalar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma, Rapor Hazırlama
7 Kültürlerarası İletişim Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Akademik Metin Analizi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap
10 Araştırma Yapma ve Kaynak Kullanma Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, İkili Çalışma
11 Müzakere ve İkna Becerileri Anlatma Yöntemi, Rol Yapma, Drama, İkili Çalışma
12 Grup Çalışması ve İşbirliği Grup Çalışması, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
13 Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Kavram Haritası Yapma
14 Final Proje Sunumları Proje Sunumu, Panel, Sergi
15 Genel Değerlendirme ve Kapanış Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 69