|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yabancı Dil II dersinin amacı, öğrencilerin İngilizce dil becerilerini daha ileri seviyeye taşımak, akademik ve profesyonel ortamlarda İngilizce kullanımlarını geliştirmek ve farklı kültürel bağlamlarda etkili iletişim kurmalarını sağlamaktır. Bu ders ayrıca, öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini pekiştirerek özgüvenlerini artırmayı hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri düzeyde İngilizce gramer yapılarını öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Yabancı dilde iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurabilir. |
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-8 Yabancı dilde iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirir. |
PÇ-8 Yabancı dilde iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-19 Ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde diğer profesyonellerle çalışabilme deneyimine sahip olur. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Akademik yazı yazma ve araştırma yapma yetkinliğini artırır. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır. PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilerin İngilizce dil becerilerini ileri seviyeye taşımayı amaçlar. İleri düzey gramer yapıları, akademik yazı yazma, sözlü sunum becerileri, dinleme ve not alma teknikleri, kültürlerarası iletişim ve eleştirel düşünme konularını kapsar. Öğrenciler, çeşitli akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurma yeteneklerini geliştireceklerdir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İleri Düzey Zamanlar ve Kipler (Present Perfect, Past Perfect, Future Perfect) | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Akademik Yazı Yazma Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama |
3 | Sözlü Sunum Becerileri | Sözlü Sunum, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Drama |
4 | Okuma ve Anlama Stratejileri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Kitap Eleştirisi |
5 | Dinleme ve Not Alma Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Dinleme, Not Alma, Gözlem |
6 | Yazılı İletişim: E-posta ve Resmi Yazışmalar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma, Rapor Hazırlama |
7 | Kültürlerarası İletişim | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akademik Metin Analizi | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap |
10 | Araştırma Yapma ve Kaynak Kullanma | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, İkili Çalışma |
11 | Müzakere ve İkna Becerileri | Anlatma Yöntemi, Rol Yapma, Drama, İkili Çalışma |
12 | Grup Çalışması ve İşbirliği | Grup Çalışması, Planlı Grup Çalışması, Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
13 | Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Kavram Haritası Yapma |
14 | Final Proje Sunumları | Proje Sunumu, Panel, Sergi |
15 | Genel Değerlendirme ve Kapanış | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 69 |