Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 135 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 135 Adı: HENTBOL Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı hentbolu tanıtmak ve sevdirmek, bedensel ve zihinsel becerileri kazandırmak, hentbol oyunu için gerekli olan temel teknik ve taktik kavramları öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tüm teknikleri müsabaka ortamında uygulayabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Temel tekniklerin öğretiminde gerekli iletişim becerilerine sahip olmalı. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Hentbolda defans ve hücumla ilgili temel becerileri uygulayabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, hentbol oyununun tanımı, tarihçesi, oyun kuralları ve saha ölçüleri, topsuz temel duruşlar, topla teknikler, paslar, kale atışları, savunma ve hücum teknikleri gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hentbol oyununun tanımı tarihçesi oyun kuralları ve saha ölçüleri Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Topsuz temel duruşlar koşularla aldatmalar ve yön değiştirmeler Anlatım, Gösterim, Uygulama
3 Topla teknik: Top tutma ve top sürme, paslar: Temel ve bilek pası Anlatım, Gösterim, Uygulama
4 Diğer pas çeşitleri, temel kale atışları Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Temel kale atışları, sıçrayarak kale atışları Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Düşerek ve diğer kale atışları Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Toplu ve topsuz aldatmalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Ferdi savunma ilkeleri, temel duruş Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Atış kolu ve rakibin savunulması, kaleci: Temel duruş ve savunma Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Blok ve topun çelinmesi, bireysel hücum-savunma alıştırmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Grup savunması: Öne çıkma, emniyete alma, rakip alma, rakip aktarma Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Yüklenme ve çapraz geçişler Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Grup ve bireysel hücum Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Hızlı hücum ve aşamaları, takım oyunlarına giriş, hücum ve savunma Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. “Hentbol Teknik-Taktik”, Sevim, Yaşar.; Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002
2 2. “Hentbolde Performans”,Yavuz Taşkıran, Bağırgan Yayımevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler, Hentbol Topu, Huni, Yelek

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 3 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 3 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 3 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 20 1 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 25 1 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 107