|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı voleybol sporunun temel bilgilerini, oyun kurallarını, temel teknik-taktik becerilerini öğrenmek ve takım çalışmasını kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel pasları yapabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Servis kullanabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Smaç tekniğini yapabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Taktik geliştirip uygulamasını yapabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, voleybolun tarihi ve gelişimi, oyun sahası ve oyun kuralları, oyunun teknik bilgisi, parmak pas, manşet pas, servis ve smaç teknikleri, blok ve savunma teknikleri, oyun taktikleri, maç öncesi hazırlık, maç uygulamaları ve hakemlik bilgisi gibi konuları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Voleybolun tarihi ve gelişimi | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Voleybol oyun sahası ve oyun kuralları | Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Voleybol oyunu teknik bilgisi | Anlatım, Gösterim |
4 | Parmak pas tekniği ve alıştırmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
5 | Manşet pas tekniği ve alıştırmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
6 | Servis teknikleri ve alıştırmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Smaç tekniği ve alıştırmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Blok tekniği ve alıştırmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Alan savunması ve planjon tekniği | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
11 | Voleybol oyun taktikleri | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
12 | Maç öncesi hazırlık | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Maç uygulamaları ve antrenörlük bilgisi | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Voleybol hakemlik bilgisi | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
15 | Voleybol hakemlik bilgisi | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sevim, Y.; “Antrenman Bilgisi”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2002. | |
2 | Yoruç,M. (2005), Voleybolda Temel Becerileri ,MorpaYayınları, İstanbul | |
3 | Harmandar, İ.H., Özdilek Ç.,Çimen,K.,(2003) Voleybolda Taktik, Nobel Yayınları, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler, Voleybol Topu, Yelek |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 25 | 1 | 25 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |