Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 157 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 157 Adı: KARATE Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere karate branşına özgü el, ayak ve dirsek ile yapılan temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karate branşına ilişkin temel kavramları tanımlar. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Karate branşının tarihi gelişimini açıklar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Karate branşı müsabaka kurallarını açıklar ve uygular. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Karate branşına özgü Te – Waza, Uke – Waza, Ashi – Waza ve Empi -Waza tekniklerini uygular. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, karatenin tarihi gelişimi, karatede kullanılan giysiler ve müsabaka alanının ölçüleri, renkli kuşakların teknik formları, mücadele ve dövüş teknikleri, temel teknik çalışmaları ve müsabaka formatlı eşli çalışmalar gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karatenin tarihi gelişimi, Karate'de kullanılan giysiler ve müsabaka alanının ölçüleri Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, maç izleme Anlatım, Gösterim
3 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme Anlatım, Gösterim
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme Anlatım, Gösterim
5 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme Anlatım, Gösterim
6 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme Anlatım, Gösterim
7 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme, maç izleme Anlatım, Gösterim
8 Ara Sınav
9 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme, maç izleme Anlatım, Gösterim
10 Heian kata bunkai (Renkli kuşakların teknik formları) Uygulama: Renkli kuşakların teknik formlarına yönelik alıştırmalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Kumite (mücadele ve dövüş teknikleri) Uygulama: Mücadele ve dövüş tekniklere özgü alıştırmalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Karate temel teknik çalışmaları Uygulama: Karate temel tekniklerin gelişimine yönelik alıştırmalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Müsabaka formatlı eşli çalışmalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Müsabaka formatlı eşli çalışmalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Müsabaka formatlı eşli çalışmalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Tegner B. (2013) Karate Kendini Müdafaa, Kitap&Bilgi Yayınları, Istanbul
2 2. Kanazawa H. (2013) Karate Dövüş Teknikleri: Komple Kumite, Kodansha Amerika
3 3. Alpay H. (2000) Karate-Do Antrenör El Kitabı, Nadir Kitap, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 4 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 122