|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı alp disiplini kayak kavram ve araç-gereçlerinin kuramsal olarak işlenmesini takiben temel kayak tekniklerinin öğrenimi için becerilerin uygulamalı olarak farklı eğimlere sahip pist içi ve dışı alanlardaki uygulamalarla pekiştirilmesi ve üst düzey kayak tekniklerine zemin hazırlayan becerilerin gelişimidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kayak sporunda kullanılan araç-gerecin özelliklerini kavrayabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Alp disiplini kayak temel tekniklerini uygulayabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Farklı eğim pist ve atmosfer şartlarında temel kayak tekniklerini uygulayabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, kayak sporunun tanımı, tarihçesi, disiplinleri, kullanılan araç-gereç bilgisi, temel ve ileri düzey kayak teknikleri, tekerlekli kayak uygulamaları, paten adım teknikleri, kar sapanı ve paralel dönüş teknikleri gibi konuları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kayak sporuna giriş; tanım kavram ve disiplinler | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Spor dalı olarak kayağın tarihçesi | Anlatım, Gösterim |
3 | Alp ve Kuzey disiplini kayak sporunda yarışma disiplinleri | Anlatım, Gösterim |
4 | Kayak sporunda kullanılan giysi ve alternatif donatılar; araç-gereç bilgisi (kayak, bağlantı, baton ve ayakkabı) | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
5 | Tekerlekli kayak veya paten uygulaması (tek kayak, denge ve salınma çalışması) | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
6 | Tekerlekli kayakla veya patenle paten adım tekniği öğretimi; düz kayma, aynı kayak üzerinde ileri salınma | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Tekerlekli kayakla veya patenle paten adım tekniği öğretimi; düz kayma, aynı kayak üzerinde ileri salınma | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel kayak duruşu, düz kayma, kar sabanı ve tırmanma drilleri | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Kar sapanı ve kar sapanı dönüş | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
11 | Yamaç kayma, yan kayma ve basit dönüş | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
12 | Temel paralel kayma egzersizleri | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Uzun paralel dönüş | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Kısa paralel dönüş | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
15 | Farklı eğim ve kar zemininde sopalar çevresinden slalom dönüş | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Tanyeri, Y (2000). Kayak, Alp Disiplini. Ankara, Balkanlar Media Basımevi. | |
2 | 2. Gullion, L (1990). Ski Games. Champaign,Illinois; Leisure Press. | |
3 | 3. Heckelman, M. (1989). Step by step skiing skills. Northamptonshire; The Hamlyn Publishing Group. | |
4 | 4. Reichenfeld,R.,Bruechelt,A.,M., (1992). SKIING Step By Step To Success. Wiltshire; The Crowood Pres Ltd. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders Notları (PDF) Video Dersler Bord Kayak Ayakkabısı Kayak Kıyafeti Kayak Kaskı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 25 | 1 | 25 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 35 | 1 | 35 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |