Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 123 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 123 Adı: KAYAK Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı alp disiplini kayak kavram ve araç-gereçlerinin kuramsal olarak işlenmesini takiben temel kayak tekniklerinin öğrenimi için becerilerin uygulamalı olarak farklı eğimlere sahip pist içi ve dışı alanlardaki uygulamalarla pekiştirilmesi ve üst düzey kayak tekniklerine zemin hazırlayan becerilerin gelişimidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kayak sporunda kullanılan araç-gerecin özelliklerini kavrayabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Alp disiplini kayak temel tekniklerini uygulayabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Farklı eğim pist ve atmosfer şartlarında temel kayak tekniklerini uygulayabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, kayak sporunun tanımı, tarihçesi, disiplinleri, kullanılan araç-gereç bilgisi, temel ve ileri düzey kayak teknikleri, tekerlekli kayak uygulamaları, paten adım teknikleri, kar sapanı ve paralel dönüş teknikleri gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kayak sporuna giriş; tanım kavram ve disiplinler Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Spor dalı olarak kayağın tarihçesi Anlatım, Gösterim
3 Alp ve Kuzey disiplini kayak sporunda yarışma disiplinleri Anlatım, Gösterim
4 Kayak sporunda kullanılan giysi ve alternatif donatılar; araç-gereç bilgisi (kayak, bağlantı, baton ve ayakkabı) Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Tekerlekli kayak veya paten uygulaması (tek kayak, denge ve salınma çalışması) Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Tekerlekli kayakla veya patenle paten adım tekniği öğretimi; düz kayma, aynı kayak üzerinde ileri salınma Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Tekerlekli kayakla veya patenle paten adım tekniği öğretimi; düz kayma, aynı kayak üzerinde ileri salınma Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Temel kayak duruşu, düz kayma, kar sabanı ve tırmanma drilleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Kar sapanı ve kar sapanı dönüş Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Yamaç kayma, yan kayma ve basit dönüş Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Temel paralel kayma egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Uzun paralel dönüş Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Kısa paralel dönüş Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Farklı eğim ve kar zemininde sopalar çevresinden slalom dönüş Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Tanyeri, Y (2000). Kayak, Alp Disiplini. Ankara, Balkanlar Media Basımevi.
2 2. Gullion, L (1990). Ski Games. Champaign,Illinois; Leisure Press.
3 3. Heckelman, M. (1989). Step by step skiing skills. Northamptonshire; The Hamlyn Publishing Group.
4 4. Reichenfeld,R.,Bruechelt,A.,M., (1992). SKIING Step By Step To Success. Wiltshire; The Crowood Pres Ltd.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Ders Notları (PDF) Video Dersler Bord Kayak Ayakkabısı Kayak Kıyafeti Kayak Kaskı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 5 15
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 25 1 25
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 35 1 35
Final Sınavı 5 1 5
0
0
Toplam İş Yükü 125