Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 129 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 129 Adı: PİLATES Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek, zihin-beden bütünlüğünü sağlamak, vücudun merkezini (core) güçlendirip denge ve koordinasyonu arttırmak, vücudun daha iyi tanınmasını sağlamak ve faydalarını günlük hayata aktarmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pilatesi tanımlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Pilatesin önemini açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Pilateste kullanılan araçları tanıyabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Pilates programı geliştirebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, pilatesin tanımı ve tarihçesi, pilatesin yeri ve önemi, pilatesin faydaları ve temel amaçları, pilateste kullanılan araçlar ve kullanımları, mat egzersizleri, mini-ball egzersizleri, big-ball egzersizleri, çember egzersizleri, bant egzersizleri, bosu egzersizleri ve örnek pilates egzersizlerini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pilatesin tanımı ve tarihçesi Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Pilatesin yeri ve önemi Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Pilatesin faydaları ve temel amaçları Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Pilateste kullanılan araçlar ve kullanımları Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Pilateste mat egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Pilateste mini-ball egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Pilateste mat ve top egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Pilateste big-ball egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Pilateste çember egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Pilateste bant egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Pilateste bosu egzersizleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Örnek pilates egzersizleri big-ball ve bant serisi Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Örnek pilates egzersizleri mini-ball ve çember serisi Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Genel sınava hazırlık Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Gül Baltacı, Aydan Aytar, 2017, 332, ISBN: 9786059160520.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler, Mat, Reformer

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 5 3 15
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 3 15
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 20 1 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 30 1 30
0
0
Toplam İş Yükü 124