Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 125 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 125 Adı: SNOWBOARD Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı snowboard sporuyla ilgili bilgi kavram ve araç-gereçlerin kuramsal olarak işlenmesini takiben temel becerilerin kolaydan zora basitten karmaşığa doğru şehir ve kayak merkezindeki uygulamalarla öğretimidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Snowboardta kullanılan araç-gerecin özelliklerini kavrama ve tanımlama. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Snowboardta tekniklerini uygulayabilme. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Farklı eğim pist ve atmosfer şartlarında snowboard tekniklerini yapabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, snowboard sporunun anlamındaki gelişimi, kullanılan araç-gereçler ve kayma becerisini oluşturan hareketlerin incelenmesi, pist ve tesis bilgisi, borda başlangıç ve ısınma, kişiye özel malzeme seçimi, tek ayaklı koordinasyon çalışmaları ve tahta pozisyonunu hissetme, düşüş pozisyonları ve diz üstü kalkış, temel tahta pozisyonu ve hareket, yan geçişler ve yan inişler, topuk dönüşler, burun (parmak ucu) dönüşler, birleştirilmiş dönüşler, farklı eğim çalışmaları ve kamp hazırlıkları gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Snowboard spor anlamındaki gelişimi Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Kullanılan araç-gereçler ve kayma becerisini oluşturan hareketlerin incelenmesi Anlatım, Gösterim
3 Pist ve tesis bilgisi Anlatım, Gösterim
4 Borda başlangıç ve ısınma Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Kişiye özel malzeme seçim Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Tek ayaklı koordinasyon çalışmaları ve tahta pozisyonunu hissetme Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Düşüş pozisyonları ve diz üstü kalkış Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Temel tahta pozisyonu ve hareket Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Yan geçişler ve yan inişler Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Topuk dönüşler Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Burun (parmak ucu) dönüşler Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Birleştirilmiş dönüşler Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Farklı eğim çalışmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Kamp hazırlıkları Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Iguchi, B., (1997) The young snowboarder, a dorling Kindersley book, London.
2 2. Teter, H., Schultz, T., (2012) Mastering Snowboarding, Human Kinetics, Champaign.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler, Snowboard Kayak Kaskı, Kayak Gözlüğü, Kayak Kıyafeti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 106