|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İDRİS SÖYLEMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yüksek din eğitimi alan öğrencilere Türk İslam Edebiyatı’nın tanımı, kapsamı ve hedefine ilişkin teorik konuları öğretmek, onlara edebi bir zevk ve estetik bilinç kazandırmak, özellikle dini içerikli eserlerin ve kavramların tarihsel süreç içerisinde kazandığı mahiyete işaret etmekten ibarettir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk-İslam Edebiyatının dönemlerini ayırt edebilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak İslam tarihi ve sanatları alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk-İslam edebiyatının kaynaklarını ifade edebilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk-İslam edebiyatının türlerini tanıtabilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Türklerin İslam dinini kabul ettikleri ilk dönemden günümüze ortaya koydukları edebî ürünler ve şahsiyetleri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Din ve Edebiyat | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
2 | Din ve Edebiyat | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
3 | Türk – İslâm Edebiyatının Kaynakları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
4 | Türk – İslâm Edebiyatının Kaynakları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
5 | Türk – İslâm Edebiyatında Nazım Şekilleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
6 | Türk – İslâm Edebiyatında Belâgat Başlıca Edebî Sanatlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
7 | XV. Yüzyıla Kadar Türk – İslam Edebiyatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | XVI – XX. Yüzyıl Türk – İslam Edebiyatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
10 | Allah Teâlâ ile İlgili Edebî Türler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
11 | Hz. Peygamber ile İlgili Edebî Türler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
12 | Hafta Dinî Tür ve Konular | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
13 | Hafta Dinî Tür ve Konular | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
14 | Tasavvuf ve Edebiyat | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
15 | Tasavvuf ve Edebiyat | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pekolcay, N.(2002). İslami Türk Edebiyatı, İstanbul: Kitabevi yayınları. | |
2 | Şener, H.İ-Yıldız, Â..(2018). Türk İslam Edebiyatı, İstanbul: Rağbet Yayınlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Slayt, Harita ve Görseller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 10 | 80 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 9 | 54 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 8 | 56 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 313 |