|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | RUS DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin edebiyat ve sosyoloji arasındaki disiplinler arası ilişkileri kavraması ve edebiyatın toplumsal içeriğini çözümleyebileceği metotlar öğrenmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplum ve edebiyat ilişkisinin bileşenlerini tespit edebilirler. |
PÇ-1 Rusça dilbilgisi, Rus kültürü, Rus edebiyatı, Rus dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Rus edebiyatının toplumsal muhtevasını analiz edebilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Denetleme ve sansür mekanizmalarının Rus edebiyatına nasıl şekillendirdiğini analiz edebilir. |
PÇ-26 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin içeriğini, öğrencilerin edebiyat eserlerinde toplumsal yapı ve değişme süreçlerine dair fikir yürütebilmesini ve bunların edebî eserlerin oluşumu ve muhtevasına nasıl yansıdığını çözümleyebilmesini sağlayan yöntemler oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğrencilerin toplum bilime dair mevcut bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Toplum ve edebiyat ilişkisinin bileşenlerinin ortaya konuşması. | |
| 2 | Batı'da edebiyata sosyolojik bakışın ilk öncüleri. | |
| 3 | Edebiyat Sosyolojisinin doğuşu. | |
| 4 | Edebiyat Sosyolojisi ile ilgili erken dönem araştırmalar. | |
| 5 | Edebiyat sosyolojsinin oluşumuna yön veren temel tarihî olaylar | |
| 6 | Aydınlanma eleştirisi bağlamında edebiyata sosyolojik bakışın anahtar kavramları | |
| 7 | Metodolojik yaklaşımlar ve sosyolojik eleştiri yöntemi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Edebiyat sosyolojisinin gelişim süreci. | |
| 10 | Toplumsal değişme süreçlerinde edebiyatın işlevi ve roman sanatı. | |
| 11 | Rus edebiyatında toplumsal muhteva. | |
| 12 | Rus edebiyatında sosyal sınıflar. | |
| 13 | Çağdaş edebiyat sosyolojisi araştırmaları. | |
| 14 | Dönem projesi sunumu: Sosyolojik eleştiri yöntemiyle eser incelemesi. | |
| 15 | Genel tekrar, değerlendirme, soru-cevap etkinliği ve final sınavına hazırlık. | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sapiro, G. (2019). Edebiyat Sosyolojisi. Ankara: Doğu Batı Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, makaleler ve diğer yazılı materyaller. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 168 | ||