|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RUS DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin edebiyat ve sosyoloji arasındaki disiplinler arası ilişkileri kavraması ve edebiyatın toplumsal içeriğini çözümleyebileceği metotlar öğrenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplum ve edebiyat ilişkisinin bileşenlerini tespit edebilirler. |
PÇ-1 Rusça dilbilgisi, Rus kültürü, Rus edebiyatı, Rus dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rus edebiyatının toplumsal muhtevasını analiz edebilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Denetleme ve sansür mekanizmalarının Rus edebiyatına nasıl şekillendirdiğini analiz edebilir. |
PÇ-26 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğini, öğrencilerin edebiyat eserlerinde toplumsal yapı ve değişme süreçlerine dair fikir yürütebilmesini ve bunların edebî eserlerin oluşumu ve muhtevasına nasıl yansıdığını çözümleyebilmesini sağlayan yöntemler oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerin toplum bilime dair mevcut bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Toplum ve edebiyat ilişkisinin bileşenlerinin ortaya konuşması. | |
2 | Batı'da edebiyata sosyolojik bakışın ilk öncüleri. | |
3 | Edebiyat Sosyolojisinin doğuşu. | |
4 | Edebiyat Sosyolojisi ile ilgili erken dönem araştırmalar. | |
5 | Edebiyat sosyolojsinin oluşumuna yön veren temel tarihî olaylar | |
6 | Aydınlanma eleştirisi bağlamında edebiyata sosyolojik bakışın anahtar kavramları | |
7 | Metodolojik yaklaşımlar ve sosyolojik eleştiri yöntemi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Edebiyat sosyolojisinin gelişim süreci. | |
10 | Toplumsal değişme süreçlerinde edebiyatın işlevi ve roman sanatı. | |
11 | Rus edebiyatında toplumsal muhteva. | |
12 | Rus edebiyatında sosyal sınıflar. | |
13 | Çağdaş edebiyat sosyolojisi araştırmaları. | |
14 | Dönem projesi sunumu: Sosyolojik eleştiri yöntemiyle eser incelemesi. | |
15 | Genel tekrar, değerlendirme, soru-cevap etkinliği ve final sınavına hazırlık. | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sapiro, G. (2019). Edebiyat Sosyolojisi. Ankara: Doğu Batı Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, makaleler ve diğer yazılı materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |