|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MUHASEBE VE DENETİM TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA KÖSE (edakose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı finansal muhasebe kavram ve ilkelerine giriş yaparak, muhasebe sürecinin çıktıları olan finansal tabloların hazırlanması ve kullanıcılara sunulması ile ilgili hususları aktarmaktır. Bu kapsamda; günlük ve iş hayatımızda önemli olan ticari belgelerin, işletme ve kurumların karşılaşmış oldukları ticari işlemlerin, elde etmiş oldukları gelirlerin, katlandıkları giderlerin nasıl ve ne şekilde kaydedileceği, raporlamanın ne şekilde yapılacağı, bilanço ve gelir tablosunun nasıl oluşturulacağı öğrencilerin derse aktif katılımı ile tartışmalı olarak öğretilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Muhasebe Bilgi Sistemini anlar ve önemini açıklayabilir |
PÇ-1 İşletmecilik alanındaki 4 yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrenciler, muhasebe alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Genel kabul görmüş Muhasebe İlkelerini hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Muhasebenin ilişkili olduğu sosyoloji, psikoloji, sayısal yöntemler gibi disiplinlerle etkileşimini açıklar. PÇ-3 Muhasebeye ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel Finansal Tabloları hazırlayabilir ve aralarında bağlantı kurabilir. |
PÇ-4 Muhasebe bilgilerini analitik ve sistematik olarak analiz etme becerisine sahip olur. PÇ-5 İşletme kararlarında ve uygulamalarında muhasebe bilgilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tekdüzen Hesap Planı’nın tanıtılması, Bilanço ve Gelir Tablosunun hazırlanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tekdüzen Hesap Planının tanıtılması | Anlatım, Soru - Yanıt |
2 | Hazır değerler | Anlatım, Soru - Yanıt |
3 | Menkul kıymetler | Anlatım, Soru - Yanıt |
4 | Alacaklar | Anlatım, Soru - Yanıt |
5 | Stoklar | Anlatım, Soru - Yanıt |
6 | Aralıklı ve Sürekli Envanter Yönetimleri | Anlatım, Soru - Yanıt |
7 | Maddi duran varlıklar | Anlatım, Soru - Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maddi olmayan duran varlıklar | Anlatım, Soru - Yanıt |
10 | Yabancı kaynaklar (Borçlar) | Anlatım, Soru - Yanıt |
11 | Özkaynaklar | Anlatım, Soru - Yanıt |
12 | Gelir/Gider Tablosu Hesapları | Anlatım, Soru - Yanıt |
13 | Maliyet hesapları | Anlatım, Soru - Yanıt |
14 | Muhasebe süreci örnek olay çözümü (1/2) | Anlatım, Soru - Yanıt |
15 | Muhasebe süreci örnek olay çözümü (1/2) | Anlatım, Soru - Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gökçen, Gürbüz, Finansal Muhasebe, İstanbul, BETA Basım Yayım, 2021. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Defter, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |