|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MUHASEBE VE DENETİM TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BUKET ÇATAKOĞLU (buketcatakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilere Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik sınavı kapsamında temel hukuk bilgilerini sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Finansal kurumlar ve sermaye piyasası ile ilgili temel konuları açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletmecilik alanındaki 4 yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrenciler, muhasebe alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilir ve derinleştirebilir. PÇ-4 Muhasebe bilgilerini analitik ve sistematik olarak analiz etme becerisine sahip olabilir. PÇ-6 Finansal olayları teorik bazda analiz edebilir. PÇ-10 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olabilir. PÇ-11 Muhasebe mesleğinde etiğin önemini açıklayabilir. PÇ-15 Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliğine sahip olabilir. PÇ-16 Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sermaye Piyasası Kanunu ile ilgili temel konuları açıklayabilir. |
PÇ-3 Muhasebeye ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-4 Muhasebe bilgilerini analitik ve sistematik olarak analiz etme becerisine sahip olabilir. PÇ-10 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olabilir. PÇ-11 Muhasebe mesleğinde etiğin önemini açıklayabilir. PÇ-13 Muhasebenin işletmeler açısından önemi, kapsamı, temel muhasebe kavramları, işletmelerin mali ve finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olma ve bu bilgileri kullanabilir. PÇ-15 Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliğine sahip olabilir. PÇ-16 Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Borsada nasıl işlem yapılacağını açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletmecilik alanındaki 4 yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrenciler, muhasebe alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilir ve derinleştirebilir. PÇ-4 Muhasebe bilgilerini analitik ve sistematik olarak analiz etme becerisine sahip olabilir. PÇ-5 İşletme kararlarında ve uygulamalarında muhasebe bilgilerini kullanabilir. PÇ-6 Finansal olayları teorik bazda analiz edebilir. PÇ-10 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olabilir. PÇ-11 Muhasebe mesleğinde etiğin önemini açıklayabilir. PÇ-15 Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliğine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ticaret ve sermaye piyasası hukuku mevzuatı çerçevesinde bilanço ve finansal raporlama ilkelerini analiz edebilir. |
PÇ-1 İşletmecilik alanındaki 4 yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrenciler, muhasebe alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilir ve derinleştirebilir. PÇ-4 Muhasebe bilgilerini analitik ve sistematik olarak analiz etme becerisine sahip olabilir. PÇ-6 Finansal olayları teorik bazda analiz edebilir. PÇ-10 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olabilir. PÇ-11 Muhasebe mesleğinde etiğin önemini açıklayabilir. PÇ-15 Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliğine sahip olabilir. PÇ-16 Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel Hukuk, Özel Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Hukuk Bilgisi | Anlatım, Soru-Yanıt |
2 | Özel Hukuk Bilgisi | Anlatım, Soru-Yanıt |
3 | Borçlar Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
4 | Borçlar Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
5 | Ticaret Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
6 | Ticaret Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
7 | Ticaret Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | İdari Yargılama Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
10 | İcra Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
11 | İş Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
12 | İş Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
13 | Sosyal Güvenlik Hukuku | Anlatım, Soru-Yanıt |
14 | SMMM Yeterlilik Sınavı Çıkmış Soruların Çözümü | Alıştırmalar, problem çözümleri |
15 | SMMM Yeterlilik Sınavı Çıkmış Soruların Çözümü | Alıştırmalar, problem çözümleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Berna Taner ve G. Cenk Akkaya, Sermaye Piyasası Faaliyet Alanı ve Menkul Kıymetler, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. | |
2 | Metin Coşkun, Para ve Sermaye Piyasaları, Kurumlar, Araçlar, Analiz, Detay Yayıncılık, Ankara, 2010. | |
3 | Hukukun Temel Kavramları, Kemal Gözler, 21. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2023. | |
4 | Ticaret Hukuku Bilgisi, Fatih Bilgili/Ertan Demirkapı, 21. Baskı, Dora Yayıncılık, Bursa, 2024. | |
5 | Muhasebe Hukuku, Yaşar Karayalçın, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1989. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Defter, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |