|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bağımlılık ve tedavi konusunda genel bilgiler kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bağımlılık kavramını tanımlama ve nedenlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bağımlılıkla ilişkili psiko-sosyal faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bağımlılığın nasıl geliştiğini açıklayabilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bağımlığın ne olduğu, bağımlılığın nasıl geliştiği, bağımlılık türleri, ailede bağımlılık, okullarda bağımlılık ve bağımlılığın tedavi edilmesi konularında bilgi kazandırmaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bağımlılığın tanımı | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Davranışsal bağımlılıklar | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Davranışsal bağımlılıklar | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Davranışsal bağımlılıkların tedavisi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Madde bağımlılığının nörolojik boyutu | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Madde bağımlılığı tedavisi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Genel terkar | Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Vaka inceleme | Video gösterimi |
| 10 | Vaka analizi | Tartışma, Soru-cevap |
| 11 | Vaka inceleme | Video gösterimi |
| 12 | Vaka analizi | Tartışma, Soru-cevap |
| 13 | Ailede madde bağımlılığı | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Ailede madde bağımlılığı | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Okullarda madde bağımlılığı | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Uzbay, T. (2018). Hazdan bağımlılığa: İnsan neden bağımlı olur? (2. Baskı). İstanbul: Destek | |
| 2 | Tarhan, N. ve Nurmedov, S. (2019). Bağımlılık: Sanal veya gerçek bağımlılıkla başa çıkma. İstanbul: Timaş | |
| 3 | Ercan-Yeltepe, H. (2013). Bağımlılık tedavisinde egzersiz terapisi. Ankara: Nobel. | |
| 4 | Ögel, K. (2010). Sigara, alkol ve madde kullanım bozuklukları: Tanı, tedavi ve önleme. İstanbul, Yeniden. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon cihazı, beyaz tahta | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 84 | ||