|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, bilim tarihinin genel kavramlarına, bilimsel gelişmelerin felsefi düşünce üzerine etkilerine, bu gelişmelerin altında yatan toplumsal, siyasi ve ekonomik etkenlere yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilim tarihi ve bilim felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bilimsel devrimlerin arkasındaki felsefeyi tanıyabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Bilim ve teknoloji ilişkisini kurabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Bilim tarihi ve bilim felsefesini genel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Bilimin gelişimi için gerekli koşulları açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | İslam dünyasındaki bilimsel etkinliklerin önemini fark edebilir. |
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-7 | Ülkemizin bugünkü bilimsel gelişmelerin dünyadaki değerin ve yerini açıklayabilir. |
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, bilimlerin ve teknolojinin tarihsel gelişimini ve bu gelişim ışığında bilim felsefesindeki bilime ilişkin yaklaşımların mahiyetini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Felsefe, bilim ve bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 2 | Bilim tarihi ve felsefesinin temel sorunları. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 3 | Bilim, Felsefe ve Bilimsel yöntem. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 4 | Bilimlerin ve felsefenin tarihsel gelişimi. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 5 | Eski çağlarda bilim. - Mısır ve Mezopotamya'da bilim. -Çin ve Hinde bilim. -Eski Türklerde bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 6 | Antik Yunanda bilim ve felsefe. -Helen Dönemi. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 7 | -Helenistik ve Roma dönemi. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Orta çağda Bilim ve felsefe. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 10 | İslam dünyasında bilimin doğuşu. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 11 | İslam dünyasında bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 12 | Rönesans döneminde bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 13 | 17. ve18. Yüzyılda bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 14 | 19. ve 20. Yüzyılda bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 15 | Cumhuriyet döneminde Bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Topdemir, H.G. ve Unat, Y. (2013). Bilim tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. | |
| 2 | Topdemir, H.G. ve Unat, Y. (2019). Bilim tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projektör, Ders Notları, Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 14 | 1 | 30 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||