|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sanat ve estetik konusunda temel kavramları kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sanatta ve estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır. |
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bir sanat eserini fiziksel ve anlamsal olarak tasvir eder. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Sanat ve güzellik ile bilgi ve deneyiminin çağdaş yaşamın gereği olduğunu kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi . | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sanat ve estetik temel kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Sanatın Kaynağı ve Kökeni | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Sanatın Ortaya Çıkışını doğuran nedenler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Sanatı İnceleyen alanlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Sanat eserinin oluşum süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Sanat ve Mitoloji İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Sanat ve Din İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sanatın Türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Resim sanatının gelişimi ve estetik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Heykel Sanatının gelişimi ve estetik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Mimarlık sanatının gelişimi ve estetik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Sanatta ideal güzellik kavramı ve altın oranlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Müze gezisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Genel Tekrar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||