|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Başlangıcından Osmanlı dönemi ve batı etkisinde gelişen Türk Sanatını ve sanat eserlerini açıklayabilir. Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenleri dikkate alarak tanımlayarak açıklayabilir. Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenleri dikkate alarak tanımlayarak açıklayabilir. Türk plastik sanatını dönemin siyasal, sosyal, dini, ekonomik ve sanatsal boyutlarının tümünü göz önünde bulundurarak değerlendirebilir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Görsel sanatlar eğitiminin önemi ve gerekliliğini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Görsel sanatlar öğretimi dersinin temel ilke ve işlenişine yönelik bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Görsel sanatlar öğretiminde kullanılabilecek teknik ve yöntemleri öğrenir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Görsel sanatlar dersinde yapılabilecek uygulamaları öğrenir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Görsel sanatlar öğretimindeki uygulamaları sergileme ve uygulamaları değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur.. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk Sanatı’nın, İslamlıktan öncesi, sonrası, batılı anlayışa yönelme süreci ile Cumhuriyet sonrası dönemlerdeki üretim yöntemleri üzerinden analiz edilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | İslamlıktan önce Türk Sanatı (Hun, Göktürk ve Uygur Sanatı). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | İslamlıktan sonra Türk Sanatı (Karahanlı ve Gazneli Sanatı) Selçuklu Sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Selçuklu Sanatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Beylikler dönemi ve ilk devir Osmanlı mimarisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Osmanlı Sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Osmanlı Sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Batıya açılış ve Osmanlı Sanatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Osmanlı Minyatür Sanatı, minyatür sanatında batılı etkiler, duvar resmi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler, 1914 Kuşağı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler, 1914 Kuşağı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||