|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, oryantring ilgili temel kavram bilgi ve becerilerin kuramsal ve uygulamalı biçimde öğretilmesini amaçlar | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Oryantring temel kavramlarını açıklayabilme |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Oryantiring Disiplinleri ve Yarışma Kurallarını açıklayabilir |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Haritanın Dili Okuyabilir |
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Pusula Kullanımı ve Yön Kavramını bilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Hedef Bilgi Kartı Tanımlarını yapabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-6 | Hedefe Gitme Tekniklerini Kullanabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-7 | Parkur Planlaması yapabilir |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-8 | Basit Düzeyde Harita Çizimi ve Parkur Planlama |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-9 | Oryantiring Antrenman Tekniklerini Bilir |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-10 | Oryantiring Antrenman Çeşitleri ve Drillerini bilir |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Oryantiring sporuna giriş ve tarihçe, kavramlar bilgisi, kullanılan malzemeler, yarışma çeşitleri ve kuralları, harita bilgisi, yer, yöne ve mesafe tahmini, arazide kesit alma, oryantiring yarış uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oryantiring Tanıtımı, Tarihçesi, Temel Kavramlar ve Malzeme Bilgisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Koşarak Oryantiring, Bisikletle Oryantiring, Kayakla Oryantiring, Patika Oryantiringi, Yarışma Kategorileri, Yarışma Kuralları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Oryantiring Haritası, Ölçek, Münhanilerin Başlıca Özellikleri, Yeryüzü Şekilleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Oryantring Haritasında Kullanılan Renk ve Semboller | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Oryantiring Haritasının Pusula İle Kullanımı, Haritayı Pusulasız Yönüne Koyma, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Sütunların Açıklamaları, Hedef Bilgi Kartında Kullanılan Semboller | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 7 | Kasıtlı Sapma, Parmak Takibi, Çizgisel Hat Takibi, Haritayı Sadeleştirme, Kaba Oryantiring, İnce Pusula, Kaba Pusula, Adım Sayma, Bilardo Tekniği, Son Saldırı Noktası | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Parkur Planlamanın Temel İlkeleri, Kısa, Orta, Uzun ve Bayrak | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 10 | 14 Yaş Altı ve Yeni Başlayanlar için Parkur Planlama | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 11 | Ocad Harita Çizim Programı Yada El ile Okul , Sınıf ve Spor Salonu Haritası Çizimi ve Parkur Planlama | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 12 | Klasik, Yıldız, Kelebek, Skor, Hafıza, Labirent, Çizgi, Süt Tarlası, Münhani Takibi, Münhani, Bitki Örtüsü, Su Nesnesi, İnsan Yapımı Nesneler, Koridor, Pencere, Kombo | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 13 | Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 14 | Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 15 | Oryantring yarışı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Canada Orientring Federation., Long Term Athlete Development (LTAD) Guide | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projektor, bölge harite ve krokisi, pusula, hedef bayrakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||