|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Basketbolun tarihçesini, oyun kurallarını, basketbol temel tekniklerini, hücum ve savunma sistemlerini öğrenip, uygulamasını, basketbol tekniklerini öğretebilmeyi amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Basketbol oyun kurallarını oyun ortamında kullanmayı gösterir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Basketbol saha ve malzeme (top, pota, skorboardv.b.) bilgisini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı çözümler. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Basketbol temel tekniklerini doğru öğretmeyi ve hataları düzeltmeyi belirler |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Basketbolun tarihçesinin, oyun kurallarının, temel tekniklerinin bireysel olarak öğrenilmesi ve uygulaması, bu tekniklerin oyun kuralları içinde oyun ortamında 2 şerli, 3 erli ve 4 erli takımlar şeklinde uygulanması, oyun ortamında takım hücum ve savunma sistemlerini kullanarak uygulaması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme, genel bilgiler, basketbolun tarihçesi ve oyun kuralları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 2 | Top sürme çeşitleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 3 | Top tutma | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 4 | Top el koordinasyonu geliştirici çalışmalar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 5 | Top sürme ve pas | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 6 | Ayak hareketleri; stoplar ve pivot hareketleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 7 | Şut ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ribaund | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 10 | Topsuz hareketler Katlar, yön değiştirme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 11 | Toplu aldatmalar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 12 | Perde ve devrilme (1X1 oyun) | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 13 | Basketbola hazırlayıcı oyunlar (2X2, 3X3, 4X4 oyun) | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 14 | Takım Savunması | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 15 | Takım Hücumu | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| basketbol topu | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 80 | ||