|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini saptayabilir |
PÇ-6 Bilimsel bir araştırmada izlenmesi gereken aşamaları bilme ve araştırma yapabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. PÇ-11 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | .Tez ile ilgili kantitatif ve kalitatif veri analizi yapabilir |
PÇ-6 Bilimsel bir araştırmada izlenmesi gereken aşamaları bilme ve araştırma yapabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. PÇ-11 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve Yarıyıl İçi Çalışma Hakkında Bilgiler | Uygulama |
2 | Bilim ve Bilimsel çalışma aşamaları | Uygulama |
3 | Bilim ve Bilimsel çalışma aşamaları | Uygulama |
4 | Bilimsel Çalışma Süreci | Uygulama |
5 | Bilimsel Çalışma Süreci | Uygulama |
6 | Bilimsel Çalışma Süreci | Uygulama |
7 | Bilimsel Çalışma Süreci | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Probleminin Tanımlanması | Uygulama |
10 | Araştırma Probleminin Tanımlanması | Uygulama |
11 | Araştırma Probleminin Tanımlanması | Uygulama |
12 | Araştırma Teklifi | Uygulama |
13 | Araştırma Teklifi Hazırlama | Uygulama |
14 | Araştırma Yöntemleri | Uygulama |
15 | Araştırma Yöntemleri | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları,İnternet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 2 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 26 | 14 | 364 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 25 | 14 | 350 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 728 |