| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi sağlar. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Çocuğu tedaviye veya ameliyata hazırlanma sürecini psikolojik açıdan destekler. |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlar ve uygular. |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Hastanede yatan çocukların eğitimine giriş |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 2 |
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 3 |
Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçları, ruhsal durumları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 4 |
Çocuğun hastalık teşhis süreci |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 5 |
Çocuğu hastaneye yatmaya, tedaviye hazırlama |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 6 |
Çocuğu ameliyata hazırlama |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 7 |
Ameliyat sonrası ihtiyaçlar |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Ölümcül hastalığı olan çocuklar |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 10 |
Ölümcül hastalığı olan çocuklar |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 11 |
Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 12 |
Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 13 |
Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 14 |
Hastane okulları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 15 |
Hastane okulları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Okyayuz, Ü. H. (1999). Sağlık psikolojisi. Basım, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları |
| 2 |
Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul. |
| 3 |
Gökçen, C., & Çelik, Y. İ. (2011). Bir Eğitim Hastanesi'nde Yatan Hastalar İçin İstenen Çocuk Ve Ergen Psikiyatri Konsültasyonlarının Değerlendirilmesi. Sakarya Tıp Dergisi, 1(4), 140- 144. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|