|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, müze ve müzecilik, sosyo-kültürel anlamda müzeciliğin yeri ve önemi, kültür aktarımındaki müzeciliğin işlevi konuları üzerine genel bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Müze ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Müzeciliğin temel işlevini açıklayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Müze eğitimin önemini yorumlayabilir. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sosyo-kültürel anlamda müzeciliğin yeri ve önemini kavrar. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Müzenin okul dışı öğrenmedeki önemini tartışabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Müzeciliğin kültür aktarımındaki değer algısını yorumlayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Müzecilikte sanal ortamın gelişimini ve gündelik hayata yansımasını tartışabilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müze ve müzeciliğin gelişimini ve bu gelişimin eğitim hayatına katkısı, müze ve yapılandırmacı yaklaşım, müzenin işlevi, okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin önemi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Müze eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 2 | Kültürel miras, somut miras ve somut olmayan kültürel miras, doğal miras Koleksiyonlarına göre müzeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 3 | Koleksiyonlarına göre müzeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 4 | Müze eğitiminin önemi ve hedefleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | Müze eğitimin aşamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Müzede öğrenme, bağlamsal öğrenme ve bireysel özellikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 7 | Müzenin sosyo-kültürel ve fiziksel özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Müze ve yapılandırmacı yaklaşım, müzenin işlevi, okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Müze gelişiminin özellikleri, müze eğitiminin özellikleri, müzede eğitim programları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Müze eğitiminde yöntem ve teknikler, müzede teknoloji kullanımının önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Müze içi teknoloji sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Müze dışı teknoloji sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | Sanal ortamda müze örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Müzede ölçme ve değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Buyurgan, S. (2019). Müzede Eğitim Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler. Ankara: Pegem Yayınevi. | |
| 2 | Karadenizi C. (2018). Müze Kültür Toplum. Ankara: İmge Kitapevi Yayınları. | |
| 3 | Öztürk, F. (2019). Etkinliklerle Müze Eğitimi Kitabı. Ankara: Pegem Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 5 | 35 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 4 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||