|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, öğrenme güçlükleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenme güçlüğünü tanımlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini betimler. |
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenme güçlüğünün nedenlerini, sıklığını ve yaygınlığını açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanılama ve eğitsel değerlendirme süreçlerini açıklar. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerde erken müdahalenin önemini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Öğrenme güçlüğünde ekip çalışması ve işbirliği sürecinin önemini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları, diğer uygulamalardan ayırt eder. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-9 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik (okuma, yazma ve matematik) becerilerini destekleme sürecini açıklar. |
PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-10 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik olmayan becerilerini destekleme sürecini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğrenme güçlüğünün tanımlanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Öğrenme güçlüğünün sınıflandırılması ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Öğrenme güçlüğünün nedenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in tanımlanması ve yararlarının açıklanması) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in özellikleri ve içeriği) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP hazırlama süreci) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Performans değerlendirme ve uzun-kısa dönemli amaçlar) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Öğretimin bireyselleştirilmesi) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in değerlendirilmesi) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Uygulamalı Davranış Analizi (Uygulamalı davranış analizinin tanımlanması ve özellikleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışı ölçme ve kaydetme yolları) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Uygulamalı Davranış Analizi (Uygun olan davranışların artırılması ve uygun olmayan davranışların azaltılması) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışın kazandırılması amacıyla kullanılan öğretim yöntemleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Diken, İ.H. (2013. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi, Ankara | |
| 2 | Doğru, S.S.Y. (2012). Öğrenme güçlükleri, Eğiten Kitap, Ankara | |
| 3 | Sarı, H. (2012). Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri, nobel Yayınları, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||