|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin sonunda öğrenciler antropoloji ve eğitim arasındaki ilişkiyi anlayacaklardır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenci, eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğrenci, eğitim ve antropolojinin temel konularını kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Sınıf ayrımını fark eder |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, öğrencilere antropoloji alanındaki eğitim çalışmalarıyla ilgili konuları ve yaklaşımları tanıtacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antropoloji Nedir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Kültür | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Dil ve İletişim | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Antropoloji Yapmak | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Kültürel Antropoloji Kuramları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Etnografi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Aile ve Akrabalık İlişkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Popüler Kültür | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Eğitimin Kültürel Temelleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Okul Antropolojisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Kültürler Arası Farklılık, Eğitim ve Öğretim | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Küreselleşme Tartışmaları Bağlamında Eğitim | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendime | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nahya, Zeliha Nilüfer, 2020, Eğitim Antropoloji, Nobel Yay. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 11 | 22 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||